Otworzyliśmy Hashtag Lab!
Ach, co to był za weekend pod hasłem „Otwieramy Hashtag Lab”! Jeszcze nie możemy dojść do siebie − pełni wrażeń, emocji i motywacji do dalszej pracy. Jesteśmy przeszczęśliwi, że tak licznie postanowiliście uczcić z nami otwarcie pierwszej w Polsce Przestrzeni Muzyki Współczesnej.
Nasze otwarcie rozpoczęliśmy od spotkania z dziennikarzami, przedstawicielami Miasta Stołecznego Warszawy, które współfinansuje nasz projekt, organizacji i instytucji. Bardzo dziękujemy pani prezydentce Aldonie Machnowskiej-Górze, pani burmistrzyni Dzielnicy Ochota Dorocie Stegience, panu dyrektorowi Biura Kultury Arturowi Jóźwikowi oraz wszystkim uczestniczkom i uczestnikom za obecność i słowa wsparcia. Podczas tego wydarzenia nasza czytelnia wzbogaciła się o archiwalne numery magazynu Glissando. Już niedługo będziecie mogli wpadać do nas na lekturę. Cieszymy się, że nasza działalność spotyka się z zainteresowaniem i − jak na społeczną instytucję kultury przystało − tworzymy ją razem.
Pierwsi zwiedzający odwiedzili nas w piątek o 12:05 i było to dla nas niezwykle miłe zaskoczenie. Cieszymy się, że otwarcie Przestrzeni spotkało się z zainteresowaniem naszych nowych sąsiadów z Ochoty i że przy kawie mogliśmy opowiadać Wam o naszych planach.
Tego dnia otworzyliśmy dwie instalacje, które towarzyszyły nam już przez cały czas: odwzorowującą mechanizmy sieci #NetworkMusic Wojciecha Błażejczyka oraz zabierającą widzów i słuchaczy w podróż weneckimi kanałami wideo-operę na patio w reżyserii Pii Partum. Rozmowy z autorami prowadziła Ewa Szczecińska.
W sobotę zwiedzaliście Hashtag Lab od 12:00, a my przygotowywaliśmy się do wieczornego koncertu otwarcia. W kawiarence, przy kawie i słodkościach, odbyliśmy wiele ciekawych i inspirujących rozmów.
Koncert otwarcia rozpoczęli nasi wspaniali goście Martyna Kosecka & Idin Samimi Mofakham, którzy zaprezentowali polską premierę “Surge”: ich głos w sprawie zbrodni dziejących się w Iranie. Potem przyszedł czas na „Pieśni szalonego króla” Petera Maxwella Daviesa, które wspólnie z muzykami Hashtag Ensemble wykonał Tymoteusz Bies. Moment roztrzaskujących się skrzypiec wspominamy do dziś. Następnie zabrzmiała zjawiskowa kompozycja Louisa Andriessena „Workers Union”. Po krytyce monarchii w utworze Daviesa i odniesieniach do marksizmu w utworze Andriessena, w programie koncertu nie mogło zabraknąć demokracji. W ramach niespodziewanej niespodzianki na naszej scenie wystąpił Match Match Ensemble, który wykonał „Advance Democracy” Benjamina Brittena. Dziękujemy za gorące przyjęcie wszystkich wykonań!
Najpierw na koncertach, a potem na parkiecie, gdzie swoje sety DJ-skie zaprezentowali Rafał Ryterski i czuly, szczelnie wypełniliście Przestrzeń. Po tej nocy nie mamy także żadnych wątpliwości jaka podlaska miejscowość jest naszą i Waszą ulubioną. Bardzo dziękujemy Markowi Chmielewskiemu i całej ekipie z Orli za wspaniały catering i zjawiskowe uśmiechy sołtysa. We love Orla.
Dziękujemy, że przez cały dzień wpadaliście, by zobaczyć nasze wnętrze, zadawaliście pytania o naszą działalność i życzyliście nam dobrze. Dzięki za Waszą obecność, energię, wsparcie i atmosferę, którą stworzyliście tego wieczoru. Hashtag Lab uważamy za otwarty!