Przejdź do treści

Lab Libitum – Festiwal Ad Libitum: dzień trzeci

14.09 SB 19:00

Dwa sety kon­cer­to­we fina­łu Ad Libi­tum obję­te zosta­ną dwie­ma insta­la­cja­mi dźwię­ko­wy­mi zapra­sza­ją­cy­mi do zanu­rze­nia się w gęste brzmie­nia gita­ro­we skon­fron­to­wa­ne z prze­strze­nią Hash­tag Lab.

 Dia­lo­gu­ją­cy ze sobą na odle­głość muzy­cy – Woj­ciech Bła­żej­czyk, Michał Sem­ber, Mate­usz Śmi­ga­sie­wicz – wypeł­nią ją boga­tym spek­trum brzmień z ele­men­ta­mi per­for­ma­tyw­ny­mi, ad libi­tum, live elec­tro­nics, gra­niem prze­strze­nią, a w niej rzeźbami.

„Żela­zny Uścisk” z rzeź­ba­mi z meta­lo­wych łań­cu­chów – two­ra­mi jak­by oży­wio­ny­mi, bio­rą­cy­mi nas w swój uścisk – to meta­fo­ra rze­czy­wi­sto­ści glo­bal­ne­go „sys­te­mu”, któ­ry nie­po­strze­że­nie zaczął żyć wła­snym życiem, niczym nabie­ra­ją­cy świa­do­mo­ści orga­nizm… Być może jedy­nym z niej wyzwo­le­niem jest sztu­ka? Auten­tycz­na, a nie kolej­ny ryn­ko­wy pro­dukt, czy kon­sump­cjo­ni­stycz­na roz­ryw­ka – mówi Mate­usz Śmigasiewicz

Zaska­ku­ją­ce, jak łatwo moż­na mani­pu­lo­wać infor­ma­cja­mi, mody­fi­ku­jąc medium, za pośred­nic­twem któ­re­go docie­ra­ją do odbior­cy. Rze­czy­wi­stość docie­ra do nas w for­mie znie­kształ­co­nych obra­zów, wyrwa­nych z kon­tek­stu zdań, zma­ni­pu­lo­wa­nych dźwię­ków. W „Re-amped” gita­ry i wzmac­nia­cze sta­ją się medium, za pośred­nic­twem któ­re­go nagra­nia dźwię­ków cywi­li­za­cji docie­ra­ją do słu­cha­czy, mani­pu­lo­wa­ne na żywo przez gita­rzy­stów. Wybrzmie­wa­ją rezo­nan­sem strun, prze­ste­ro­wu­ją w lam­pach wzmac­nia­czy, stop­nio­wo sta­jąc się muzy­ką – komen­tu­je Woj­ciech Błażejczyk.

[Woj­ciech Bła­żej­czyk – kom­po­zy­tor, gita­rzy­sta, sound desi­gner, impro­wi­za­tor, czło­nek Hash­tag Ensem­ble. Mate­usz Śmi­ga­sie­wicz – arty­sta dźwię­ku, kom­po­zy­tor, muzyk. Michał Sem­ber – gita­rzy­sta, impro­wi­za­tor, fre­esty­ler. Pro­jekt finan­so­wa­ny z Pro­gra­mu „Zamó­wie­nia kom­po­zy­tor­skie” Mini­ster­stwa Kul­tu­ry i Dzie­dzic­twa Naro­do­we­go, reali­zo­wa­ne­go przez Naro­do­wy Insty­tut Muzy­ki i Tańca.]

Lau­re Boer i Ben­ja­min Whi­te­hill to dwie posta­cie współ­two­rzą­ce od lat ber­liń­ską sce­nę impro­wi­za­cji, pre­zen­tu­ją­ce jej pod­ziem­ne, zgrzy­tli­we, ale i hip­no­ty­zu­ją­ce obli­cze. Przy­go­tuj­cie się na mie­szan­kę noise i post-pun­ko­wej wraż­li­wo­ści, z domiesz­ka­mi rytu­al­no­ści i haun­to­lo­gii, wpły­wa­mi poza­eu­ro­pej­skich tra­dy­cji muzycz­nych, a tak­że na ampli­fi­ko­wa­ne obiek­ty i syn­te­za­to­ry wła­snej kon­struk­cji, pomy­sło­we pre­pa­ra­cje, szu­my, pogło­sy, wydźwięki!

Finał Ad Libi­tum zwień­czy dzie­ło warsz­ta­to­wej współ­pra­cy nasze­go arty­sty-rezy­den­ta Sha­ri­fa Seh­na­oui z gru­pą pol­skich muzy­ków. Two­rzą ją człon­ko­wie Hash­tag Ensem­ble – Mar­ta Piór­kow­ska i Paweł Janas, oraz Aga­ta Kurzyk, Emi­lia Karo­li­na Sitarz, Olgierd Dokal­ski i Woj­tek Kurek. Nazwa­li­śmy tę gru­pę Zespo­łem Ad Libi­tum – zagra­ją w nim zna­ko­mi­ci impro­wi­za­to­rzy, któ­rzy w więk­szo­ści wystę­po­wa­li już na naszej sce­nie festi­wa­lo­wej. A wraz z nimi Sha­rif Sehnaoui! 

Zapra­sza­my! Wstęp wolny. 

Wystą­pią:

Mate­usz Śmi­ga­sie­wicz Żela­zny uścisk, insta­la­cja dźwiękowa

Michał Sem­ber, Woj­ciech Bła­żej­czyk w sce­no­gra­fii: Pio­tra Matoska

Lau­re Boer elek­tro­ni­ka, obiek­ty, dan bau 

Ben­ja­min Whi­te­hill gita­ra

Woj­ciech Bła­żej­czyk – Re-amped – insta­la­cja dźwiękowa 

wyk. Michał Sember 

Woj­ciech Błażejczyk

Sha­rif Seh­na­oui gita­ra

Zespół Ad Libitum: 

Olgierd Dokal­ski trąb­ka

Mar­ta Piór­kow­ska skrzyp­ce

Aga­ta Kurzyk wio­lon­cze­la

Emi­lia Karo­li­na Sitarz for­te­pian

Paweł Janas akor­de­on ćwierć­to­no­wy

Woj­ciech Kurek per­ku­sja.

Prze­strzeń Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab współ­fi­nan­su­je Mia­sto Sto­łecz­ne Warszawa.

Bilety

Wstęp wolny

Wkrótce