Speechless i Non-adaptive Dance Music
Zapraszamy Was na solo taneczne oraz koncert. Doświadczenie dźwięku i ruchu — o przekraczaniu granic i nowych odkryciach.
Speechless:
Solo taneczne na ciało i looper.
Głos jest czymś bardzo osobistym i charakterystycznym, reagującym na otoczenie i łączącym to, co w ciele z tym, co poza ciałem. Język i mowa są częścią ciała w tym sensie, że pobudzają neurony, narządy, zmysły. Język i mowa związane są z rytmem, dźwiękiem, intonacją, oddechem, a także zobrazowaniami tegoż ciała (J‑L. Nancy Corpus).
W jaki sposób ukazać ciało, aby uniknąć oznaczania go lub nadawania mu znaczenia?
Wystąpią:
Aleksandra Nowakowska taniec, dźwięki
Andrzej Józefczyk elektronika
Non-adaptive Dance Music
Gdzie przebiegają granice muzyki tanecznej? Czy zachowania związane z muzyką są adaptacyjne? W jaki sposób muzyka wiejska może dzisiaj istnieć? Non-adaptive Dance Music to research na przecięciu się płaszczyzn tanecznej polskiej muzyki in crudo z elektroniką odgrywaną na żywo. Duet inspiruje się brzmieniem archiwalnych nagrań muzyki wiejskiej, polskimi tradycjami elektronicznymi ze Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia i zastosowaniami algorytmów uczenia maszynowego w muzyce.
Wystąpią:
Andrzej Józefczyk elektronika
Maria Stępień skrzypce, bębenek, wokal
Realizacja:
koncepcja programowa, tekst: Aleksandra Nowakowska
produkcja: Agata Krystek
identyfikacja wizualna: Aleksandra Ołdak
reżyseria dźwięku: Kosma Standera
Dowiedz się więcej o artystach:
Aleksandra Nowakowska:
Obecnie studiuje w Instytucie Teatrologii Stosowanej na kierunku Choreografia i Performance w Giessen (Niemcy), absolwentka Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu.
Tworzyła kreacje aktorskie i taneczne, współtworzyła i spektakle teatru dokumentalnego, a także projekty etnograficzne. Poza dźwiękową warstwą tańca interesuje się tematem miejsca i pamięci ciała – procesu tworzenia własnych ścieżek i nadawania im znaczenia, ruchem w przestrzeni publicznej. Dramaturżka spektaklu „Sprawozdanie dla Akademii” w reż. Macieja Gorczyńskiego. Spektakle tworzyła z m.in. Gdańskim Festiwalem Tańca, Wrocławskim Teatrem Pantomimy, Teatrem na Faktach Instytutu Grotowskiego, Teatrem Barakah w Krakowie, Teatrem Małym w Tychach oraz rezydencjach Przestrzeni Sztuki w Katowicach i Lublinie.
Andrzej Józefczyk:
Sprawnie porusza się w polu muzyki tradycyjnej i elektronicznej. Zdobywca nagrody specjalnej na Turnieju Muzyków Prawdziwych edycja 8.5 2023 r. w Filharmonii w Szczecinie. Autor pracy inżynierskiej z zakresu Music Information Retrieval podejmującej temat analizy muzyki za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji (Politechnika Wrocławska, 2021). Współpracował z Anią Brodą (muzyka tradycyjna i elekroniczna), a także Daną Vynnytsą w projekcie ethno jazzowym i zespołem “Małe instrumenty” (Wrocław). Współtworzy Non-adaptive Dance Music (NDM), research eksplorujący przecięcie polskiej muzyki tanecznej in crudo z żywą elektroniką.
Maria Stępień:
Skrzypaczka w ludowej Kapeli Dobrzeliniacy oraz w zespołach Kożuch, Radical Polish Ansambl, Raraszek oraz Trancexpress. Laureatka wielu nagród w konkursach muzyki ludowej i folkowej – m.in. Baszta na 46. Festiwalu Kapel i Śpiewaków Ludowych w Kazimierzu w 2012 roku, Grand Prix na Festiwalu Folkowym Polskiego Radia „Nowa Tradycja” w 2016 roku, z zespołem Kożuch oraz drugie miejsce w konkursie Folkowy Fonogram Roku z zespołem Radical Polish Ansambl w 2019 roku. Występowała na wielu scenach w kraju (m.in. Polskie Radio, Filharmonia Łódzka, Festiwal Wszystkie Mazurki Świata) oraz za granicą (Moskwa, Tallin, Praga).
Przestrzeń Muzyki Współczesnej Hashtag Lab współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa.
Patronem medialnym Przestrzeni Muzyki Współczesnej Hashtag Lab jest POLMIC.PL i Program Drugi Polskiego Radia.