Przejdź do treści

Second:ary

28.11 CZW 20:00

40 PLN

Zapraszamy na polską premierę projektu Second:ary, który po raz pierwszy zabrzmiał w Utrechcie we wrześniu tego roku.

7 wrze­śnia w ramach festi­wa­lu muzy­ki współ­cze­snej Gau­de­amus w Utrech­cie, Hash­tag Ensem­ble zapre­zen­to­wał pre­mie­ro­wo pro­gram Second:ary reali­zo­wa­ny pod opie­ką arty­stycz­ną Ani Kar­po­wicz na zapro­sze­nie mię­dzy­na­ro­do­wej ini­cja­ty­wy ULYSSES’ InSitu/City.

W Hash­tag Ensem­ble od wie­lu lat wpro­wa­dza­my muzy­kę współ­cze­sną do prze­strze­ni nie­oczy­wi­stych, ale tak­że kie­ru­je­my nasze dzia­ła­nia do nie­co­dzien­nych odbior­ców i ceni­my sobie współ­pra­ce o cha­rak­te­rze społecznym.

Pro­gram Second:ary swo­imi zało­że­nia­mi przy­po­mi­na nie­co Inhabitat:Stalowa, któ­ry zabrzmiał na festi­wa­lu War­szaw­ska Jesień w 2022 roku. Wów­czas zespół inter­pre­to­wał muzycz­nie tkan­kę miej­ską we współ­pra­cy z dzieć­mi z Grup Peda­go­gi­ki i Ani­ma­cji Spo­łecz­nej, któ­re pod opie­ką Kac­pra Bart­cza­ka wyko­na­ły par­ty­tu­ry foto­gra­ficz­ne i popro­wa­dzi­ły odbior­ców przez pra­skie podwórka. 

Wystą­pią:

Woj­ciech Bła­żej­czyk gita­ra, instru­men­ty klawiszowe

Krzysz­tof Kozłow­ski for­te­pian

Paweł Janas akor­de­on

Mar­ta Grzy­wacz głos

Dal­shad Hasan saz

Mar­ta Piór­kow­ska skrzyp­ce

Kosma Stan­de­ra reży­se­ria dźwięku

Reali­za­cja

Mar­ta Piór­kow­ska pro­duk­cja

Ania Kar­po­wicz kon­cep­cja pro­gra­mo­wa i tekst

Alek­san­dra Ołdak iden­ty­fi­ka­cja wizualna

Prze­strzeń Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab współ­fi­nan­su­je Mia­sto Sto­łecz­ne Warszawa.

Patro­nat medial­ny: POLMIC​.PL

An outre­ach musi­cal event orga­ni­zed in coope­ra­tion with a local com­mu­ni­ty will be held in Utrecht in the fra­me of the Gau­de­amus Festival.

Pro­gram­med by Ania Kar­po­wicz, the Second:ary pro­ject will be per­for­med by mem­bers of the War­saw-based coope­ra­ti­ve Hash­tag Ensem­ble. Hash­tag Ensem­ble musi­cians have been brin­ging new music to unco­nven­tio­nal pla­ces and situ­ations for many years. The ensem­ble per­for­med in degra­ded urban are­as, in a syn­chro­tron dedi­ca­ted exc­lu­si­ve­ly to advan­ced scien­ti­fic rese­arch, in a glas­sho­use of a bota­nic gar­den, in a Ukra­inian refu­gee sup­port cen­ter, etc. 

To learn abo­ut Utrecht as a second home, we will be guided with small-moment sto­ries by volun­te­ers from the musi­cazc. Utrecht com­mu­ni­ty. The par­ti­ci­pants don’t neces­sa­ri­ly need to conc­lu­de the­ir con­tri­bu­tion with an essay, or a poem, they can come up with two words sha­red to the micro­pho­ne, a smart­pho­ne shot taken in front of the gro­ce­ry sto­re, or just the sole expe­rien­ce of music making. 

As a result of both work­shops, recor­dings, texts, and pho­to­gra­phs will be inter­pre­ted by Hash­tag Ensem­ble musi­cians. The Second:ary pie­ces can pro­ba­bly be posi­tio­ned some­whe­re betwe­en instant com­po­si­tions and gra­phic sco­re interpretations. 

If mutu­al­ly agre­ed, the­re is a possi­bi­li­ty of making sound recor­dings with the cho­sen texts read by the­ir authors, the­re is also a possi­bi­li­ty to enga­ge volun­te­ers in the con­cert as per­for­mers. The final form of the pro­ject we leave to the dyna­mic of the coope­ra­tion betwe­en Hash­tag Ensem­ble mem­bers and participants. 

Ania Kar­po­wicz

Bilety

40 PLN

Wkrótce