Rust of Reverence
Tytuł Rust of Reverence (dosłownie „rdza czci” czy też „erozja chwały”) nawiązuje do idei erozji wartości, ich porzucenia i zdewaluowania przez czas, zmienne priorytety i inne okoliczności.
Rust of Reverence to utwór na zespół, live electronics i wideo.
Utwór osadzony jest głęboko w tradycji kultury białoruskiej – rodzimego kraju kompozytora, Andrieja Evdokimova. W warstwie muzycznej narracyjnej kompozycja odnosi się do bogactwa tej kultury, jednocześnie wskazując na jej kruchość w trudnych realiach społeczno-politycznych. Jest to refleksja nad przetrwaniem kultury i tradycji w świecie, który często zmusza je do ukrywania się lub radykalnej transformacji.
W warstwie elektronicznej wykorzystane zostały oryginalne białoruskie pieśni ludowe i muzyka instrumentalna, poddane intensywnym cyfrowym przekształceniom, zachowującym subtelne echa pierwotnego materiału, nadając mu równocześnie niepokojący, nieludzki charakter. Warstwa wideo wprowadza wizualne odniesienia do tematyki erozji pamięci kulturowej i znaczenia korzeni. Kompozycja składa się z 13 części, trwających około 55 minut.
Rust of Reverence to nie tylko muzyczna opowieść, ale też artystyczna medytacja nad pamięcią, stratą i próbą odnalezienia nowego sensu w zniekształconym dziedzictwie.
Program:
Andriej Evdokimov Rust of Reverence*
*prawykonanie
Wystąpią:
Ania Karpowicz flet
Gabriela Graboń altówka*
Dominik Płociński wiolonczela
Andriej Evdokimov live electronics
Palina Kamarowa wideo
Adam Eljasiński klarnet
*Akademia Pro
Realizacja:
kurator: Wojciech Błażejczyk
produkcja: Marta Piórkowska
identyfikacja wizualna: Aleksandra Ołdak
reżyseria dźwięku: Andriej Evdokimov, Wojciech Błażejczyk
Więcej o artystach/utworach:
Andrew Evdokimov – muzyk, kompozytor, producent muzyczny i realizator dźwięku urodzony w Białorusi. Obecnie mieszka w Warszawie. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy kierunku kompozycja muzyki teatralnej i filmowej oraz Akademii Dziennikarstwa i Realizacji Dźwięku w Warszawie kierunku realizacja dźwięku.
W ostatnich latach najczęściej pracuje przy projektach teatralnych jako kompozytor i realizator dźwięku. W swoich pracach wykorzystuje kombinację różnych technik i stylów, a muzykę często charakteryzuje mroczny nastrój i tematyka związana z tragizmem istnienia człowieka w świecie.
Palina Kamarova – artystka multimedialna urodzona w Białorusi, jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych wydziału Sztuki Mediów. Obecnie mieszka i tworzy w Warszawie. W swoich pracach wykorzystuje fotografię, fotogrametrię, chmury punktów, cyfrowe skany. Autorka prac wideo, zdjęć, doświadczenia VR z elementami filmu wolumetrycznego. W swoich projektach podejmuje problem tożsamości, opresji, traumy i przestrzeni pamięci.
Projekt został zrealizowany w ramach Programu Stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Gaude Polonia.
Przestrzeń Muzyki Współczesnej Hashtag Lab współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa.
Patronem medialnym Przestrzeni Muzyki Współczesnej Hashtag Lab jest POLMIC.PL.