Przejdź do treści

 Posłuchy

14.11 CZW 20:00

40 PLN

Posłuchy, podźwięki i dalekie echa wyobrażonych muzycznych krain — fale „kontrastów następczych” obejmą nas we współbrzmieniach żywego głosu, instrumentów akustycznych i dźwięków generowanych cyfrowo. Zapraszamy do doświadczenia tej niezbadanej dźwiękowej krainy na koncercie. 

Co pozo­sta­je w Two­im umy­śle w chwi­li, gdy po dźwię­ku zapa­da nagła cisza? Czy bywa­ją to może „posłu­chy” niczym „powi­do­ki” Wła­dy­sła­wa Strze­miń­skie­go? Czy Ty rów­nież włą­cza­jąc dobrze zna­ną pły­tę, pra­wie sły­szysz pierw­szą pio­sen­kę, zanim zabrzmią jej pierw­sze dźwię­ki? Jaka muzy­ka gra, gdy idziesz po mazur­skim szla­ku w cie­płą, let­nią noc? Dźwię­ki wyobra­żo­ne to nie tyl­ko abs­trak­cyj­na kon­cep­cja awan­gar­do­wych kom­po­zy­to­rów, to tak­że część naszej codzien­no­ści, obok któ­rej cza­sem prze­cho­dzi­my obo­jęt­nie. War­to się zatrzy­mać i przyj­rzeć tej nie­sa­mo­wi­tej, fan­ta­sma­go­rycz­nej kra­inie, do któ­rej nikt inny nie ma dostę­pu. Miesz­ka­ją w niej instru­men­ty, przed­mio­ty, a nade wszyst­ko — zna­jo­me głosy.

Zapra­sza­my do wspól­ne­go doświad­cza­nia obfi­to­ści zna­czeń brzmie­nia gło­su ludz­kie­go, któ­re­go żywa obec­ność spa­ja wszyst­kie utwo­ry zapro­gra­mo­wa­ne w kon­cer­cie Posłu­chy. Na począ­tek usły­szy­my Koły­san­kę Sła­wo­mi­ra Kup­cza­ka, któ­rej pra­wy­ko­na­nie odby­ło się w cza­sach pan­de­micz­ne­go zamknię­cia na festi­wa­lu Ad Libi­tum w 2020 roku. Par­ty­tu­ra pół-otwar­ta zapra­sza wyko­naw­ców do podą­ża­nia za wła­sną intu­icją i przej­mu­ją­cym brzmie­niem par­tii wokalnej.

Hash­tag Ensem­ble świę­tu­je swo­je 10-lecie, pre­zen­tu­jąc barw­ne oso­bo­wo­ści człon­ków koope­ra­ty­wy w roli soli­stów i sta­wia­jąc przed nimi nowe wyzwa­nia. Tym razem utwór solo wyko­na Mar­ta Grzy­wacz, któ­ra po raz pierw­szy połą­czy śpiew z inter­pre­ta­cją par­tii instru­men­tal­nej przy for­te­pia­nie. Trzy pie­śni Aga­ty Zubel korzy­sta­ją z roz­sze­rzo­nych tech­nik wyko­naw­czych, ale pozo­sta­ją intym­ne w wyra­zie i otwie­ra­ją prze­strzeń do zasłu­cha­nia się w brzę­cze­nia strun i wes­tchnie­nia oddechu.

Trze­ci utwór w pro­gra­mie, czy­li tytu­ło­we Posłu­chy, zosta­nie wyko­na­ny po raz pierw­szy i powstał na zamó­wie­nie Hash­tag Ensem­ble u kom­po­zy­to­ra Mar­ci­na Stań­czy­ka dzię­ki wspar­ciu pro­gra­mu Zamó­wie­nia Kom­po­zy­tor­skie. Z gościn­nym udzia­łem mez­zo­so­pra­nist­ki Mag­da­le­ny Dep­tu­ły ten inspi­ro­wa­ny pol­ską muzy­ką tra­dy­cyj­ną i prze­twa­rza­ją­cy pro­ste melo­die w efe­me­rycz­ne „kon­tra­sty następ­cze” utwór. 

Pro­gram:

Sła­wo­mir Kup­czak  Koły­san­ka
Aga­ta Zubel Three Songs
Mar­cin Stań­czyk Posłu­chy (pra­wy­ko­na­nie)

Wystą­pią:

Mar­ta Grzy­wacz głos, for­te­pian
Ania Kar­po­wicz flet
Łucja Chy­rzyń­ska flet*

Bar­tło­miej Sutt per­ku­sja*
Adam Elja­siń­ski klar­net
Agniesz­ka Guz-Tar­now­ska skrzyp­ce
Alek­san­dra Demow­ska-Madej­ska altów­ka
Mate­usz Loska kon­tra­bas
Mag­da­le­na Kor­dy­la­siń­ska-Pęka­la per­ku­sja
oraz
Mag­da­le­na Wal­bur­ga Dep­tu­ła głos (gościn­nie)

* Aka­de­mia PRO Hash­tag Ensemble

Woj­ciech Bła­żej­czyk reży­se­ria dźwięku

Reali­za­cja:

Mar­ta Piór­kow­ska pro­duk­cja
Ania Kar­po­wicz kon­cep­cja pro­gra­mo­wa i tekst
Alek­san­dra Ołdak iden­ty­fi­ka­cja wizualna


Dofi­nan­so­wa­no ze środ­ków Mini­stra Kul­tu­ry i Dzie­dzic­twa Naro­do­we­go pocho­dzą­cych z Fun­du­szu Pro­mo­cji Kul­tu­ry w ramach pro­gra­mu „Muzy­ka”, reali­zo­wa­ne­go przez Naro­do­wy Insty­tut Muzy­ki i Tańca.

„Dofi­nan­so­wa­no ze środ­ków Mini­stra Kul­tu­ry i Dzie­dzic­twa Naro­do­we­go pocho­dzą­cych z Fun­du­szu Pro­mo­cji Kul­tu­ry – pań­stwo­we­go fun­du­szu celo­we­go, w ramach pro­gra­mu „Zamó­wie­nia kom­po­zy­tor­skie”, reali­zo­wa­ne­go przez Naro­do­wy Insty­tut Muzy­ki i Tańca”.

Prze­strzeń Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab współ­fi­nan­su­je Mia­sto Sto­łecz­ne War­sza­wa.
Patro­nem medial­nym Prze­strze­ni Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab jest POLMIC​.PL.

Bilety

40 PLN

Wkrótce