Przejdź do treści

Północka

20.12 SB 16:00

30 PLN

Spo­ty­ka­my się tuż po zacho­dzie słoń­ca w jeden z naj­dłuż­szych zimo­wych wie­czo­rów. Gru­dnio­we ciem­no­ści otu­lą nas tajem­ni­cą i wyci­szą przed dale­ką podró­żą na pół­noc, do Skandynawii. 

Nasza dro­ga popro­wa­dzi poprzez nor­we­skie Har­dan­ger, aż na wzgó­rze Korva­tun­tu­ri – co ozna­cza „Ucho” – na któ­rym miesz­ka pewien bro­da­ty jego­mość. Pst, sły­szy­cie dzwo­necz­ki sań? Zabrzmi tam Nok­turn Kaiji Saaria­ho, Szep­ty Eino­ju­ha­ni Raau­ta­va­ary i coś jesz­cze… Bo to wła­śnie do Góry Ucho pły­ną wszyst­kie życze­nia dzie­ci z całe­go świata. 

Jak zwy­kle na Ąsą­Bą­blach potu­pie­my razem trosz­kę (w rytm elfich kro­ków) i jesz­cze… dotknie­my cze­goś, co sły­chać w jed­nym z utwo­rów Geira Tve­ir­r­ta. Wycza­ru­je­my też opo­wieść o zorzy polar­nej i koły­san­ko­wą kolę­dę Joulu­lau­la Toivo Kuuli, aby wszyst­kie małe i duże uszy dobrze nastro­ić na świą­tecz­ny czas. Nar­ra­cja kie­ro­wa­na jest do dzie­ci 3+, ale wszyst­kie pół­noc­ko­we dźwię­ki będą odpo­wied­nie rów­nież dla maluszków.

Wystąpią:

Mar­ta J. Bogu­sław­ska głos

Mar­ta Piór­kow­ska skrzyp­ce

Krzysz­tof Kozłow­ski for­te­pian

Anna Sza­wiel sto­ry­tel­ling i scenariusz

Kosma Stan­de­ra reali­za­cja dźwię­ku 

Przed i po kon­cer­tach rodzi­ców i opie­ku­nów wraz z dzieć­mi zapra­sza­my na pysz­no­ści do naszej kawia­ren­ki. Kawia­ren­ka czyn­na od godzi­ny 15:30 do 18:00.

O cyklu:

Ąsą­Bą­ble to per­for­ma­tyw­ne kon­cer­ty z muzy­ką nową dla rodzin z dzieć­mi w wie­ku 0–7 lat. Każ­dy z nich opar­ty jest o autor­ski sce­na­riusz, w któ­rym słu­cha­nie muzy­ki, inte­rak­tyw­ne zaba­wy i walo­ry edu­ka­cyj­ne są na rów­ni waż­ne. W przy­ja­znej dla naj­młod­szych prze­strze­ni moż­na posłu­chać muzy­ki czo­ło­wych współ­cze­snych kom­po­zy­to­rów, w dosto­so­wa­nej dla małe­go ucha wer­sji i pro­por­cji. Teatral­na for­mu­ła pro­wa­dze­nia kon­cer­tów sprzy­ja sku­pie­niu i pozwa­la ocza­ro­wać się dźwię­kom, a zapro­sze­nie do wspól­nych impro­wi­za­cji uwal­nia natu­ral­ną potrze­bę eks­pre­sji małych osób. W myśl słów Janu­sza Kor­cza­ka “Nie ma dzie­ci, są ludzie” wszy­scy ich uczest­ni­cy trak­to­wa­ni są z sza­cun­kiem i mają swój udział w prze­bie­gu wyda­rze­nia. Cykl pre­zen­tu­je wyłącz­nie muzy­kę XX i XXI wie­ku. Jego sta­łym ele­men­tem jest pre­zen­ta­cja nagra­nia utwo­ru sym­fo­nicz­ne­go lub z nur­tu sound design i elektroniki.

Choć każ­de wyda­nie Ąsą­Bą­bli za punkt wyj­ścia przyj­mu­je tkan­kę muzycz­ną, to obfi­tu­je rów­nież w poza­mu­zycz­ne kon­tek­sty bli­skie prak­ty­ce Hash­tag Ensem­ble: lite­rac­kie, wizu­al­ne, spo­łecz­ne. Wyda­rze­nia mają cha­rak­ter inter­dy­scy­pli­nar­ny: swój udział mają tak­że zapro­sze­ni arty­ści, któ­rzy od daw­na two­rzą w bli­sko­ści dzie­cię­cej wyobraź­ni: tan­ce­rze, per­for­me­rzy oraz ilu­stra­to­rzy i lite­ra­ci. Teatr jest natu­ral­nym polem dzia­ła­nia nowej muzy­ki, dla­te­go w edu­ka­cyj­ny cha­rak­ter cyklu Ąsą­Bą­ble wpi­su­je się rów­nież przy­go­to­wa­nie aktor­skie muzyków.

Kura­tor­ką i pro­wa­dzą­cą cykl jest Anna Sza­wiel – aktor­ka i lek­tor­ka, któ­ra spe­cja­li­zu­je się w inter­dy­scy­pli­nar­nych wyda­rze­niach kul­tu­ral­nych i edu­ka­cyj­nych. Lubi pra­co­wać na gra­ni­cach: kon­cer­tu i spek­ta­klu, edu­ka­cji i zaba­wy, fizycz­no­ści i abs­trak­cji, zawsze w łącz­no­ści z dzie­cię­cą wyobraź­nią. Pro­gram kon­cer­tów współ­two­rzą muzy­cy Hash­tag Ensemble.

===

Pro­jekt Ąsą­Bą­ble twór­czo roz­wi­ja kon­cep­cję cyklu “Smy­ko­wi­zje” fun­da­cji “Muzy­ka jest dla wszyst­kich”, w ramach któ­re­go w latach 2016–2022 Hash­tag Ensem­ble i Anna Sza­wiel wyko­na­li wspól­nie ponad 130 kon­cer­tów i mini­per­for­man­sów, poszu­ku­jąc naj­cie­kaw­szych form pre­zen­to­wa­nia muzy­ki nowej. Autor­ką kon­cep­cji i kura­tor­ką Smy­ko­wi­zji była Anna Kier­kosz. Był to pierw­szy w Pol­sce cykl wyda­rzeń adre­so­wa­nych do naj-najów, pod­czas któ­rych muzy­ka współ­cze­sna gra­ła głów­ną rolę.

Bilety

30 PLN

Wkrótce