Przejdź do treści

(Inside) my inner sounds

10.01 SB 19:00

40 PLN

Melo­die poja­wia­ją­ce ci się w umy­śle mogą sta­no­wić dla psy­cho­ana­li­ty­ka waż­ny trop do sekret­ne­go życia emo­cjo­nal­ne­go […]. W tym wewnętrz­nym śpie­wie głos nasze­go tajem­ne­go Ja mówi nie tyl­ko o płyn­nych nastro­jach i impul­sach, ale nie­kie­dy tak­że o wypar­tych, odrzu­ca­nych pra­gnie­niach, do któ­rych nie chce­my się przy­znać sami przed sobą […]. Jakie­kol­wiek jest ich tajem­ne prze­sła­nie, melo­die towa­rzy­szą­ce od cza­su do cza­su nasze­mu świa­do­me­mu myśle­niu nigdy nie są przypadkowe.

The­odor Reik – The Haun­ting Melo­dy: Psy­cho­ana­ly­tic Expe­rien­ces in Life and Music

Program:

Moni­ka Szpyr­ka – The sound of plastic 

Arka­diusz Kąt­ny – Ypsi­lon for marim­ba solo

Piotr Peszat – Marim­ba was a Pole* for marim­ba and audioplaybacks

Michał Wio­sna – inter­sec­tions for looped marimba

Maciej Kab­za – The Noise I AM* for marim­ba solo and electronics

Nina Fuku­oka – Water­falls  ver­sion for marim­ba solo and electronics*

Mar­ta Śnia­dy – un for marim­ba solo

*pra­wy­ko­na­nie

Wystąpią:

Julian­na Kami­la Sie­dler-Smu­ga marimba/performans

Realizacja:

kon­cep­cja pro­gra­mo­wa i tekst:  Julian­na Kami­la Sie­dler-Smu­ga    pro­duk­cja: Olga Pasek
iden­ty­fi­ka­cja wizu­al­na: Alek­san­dra Ołdak
reży­se­ria dźwię­ku: Kosma Standera

Prze­strzeń Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab współ­fi­nan­su­je Mia­sto Sto­łecz­ne War­sza­wa.
Patro­nem medial­nym Prze­strze­ni Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab jest POLMIC​.PL. i Dwój­ka Pol­skie Radio.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o artystce:

Jeśli chcesz wie­dzieć wię­cej o artystce:

dr Julian­na Kami­la Sie­dler-Smu­ga – per­ku­sist­ka, marim­ba­fo­nist­ka, per­for­mer­ka, impro­wi­za­tor­ka, pro­du­cent muzycz­ny, peda­gog. Z uro­dze­nia łodzian­ka, kształ­ci­ła się pod okiem wybit­nych peda­go­gów w kra­ju i zagra­ni­cą. Jest magi­strem sztu­ki w dzie­dzi­nach: per­ku­sja (dyplom z wyróż­nie­niem – AM Łódź, kla­sa prof. U.Bereźnickiej-Pniak i dr P.Pniaka), marim­ba estra­do­wa (Kró­lew­skie Kon­ser­wa­to­rium w Antwer­pii – kla­sa prof. L.Alberta i dr C.C.Lina) oraz teatr per­ku­syj­ny (dyplom z wyróż­nie­niem – LUCA Scho­ol of Arts Leu­ven, kla­sa dr C.C.Lina), a tak­że sty­pen­dyst­ką pro­gra­mu Era­smus w Kró­lew­skim Kon­ser­wa­to­rium w Bruk­se­li (kla­sa prof.B.Quartier, G.Francoisa, B.Bouckaert).

W 2017 otrzy­ma­ła tytuł dok­to­ra sztu­ki w spe­cjal­no­ści per­ku­sja (pra­ca napi­sa­na pod kie­run­kiem prof. G.Jurczyka). Jej roz­pra­wa dok­tor­ska doty­czą­ca “Naj­now­szych pol­skich utwo­rów na marim­bę w kon­tek­ście kla­sycz­nej i nie­kon­wen­cjo­nal­nej tech­ni­ki gry na instru­men­cie” zebra­ła zna­ko­mi­te recen­zje (prof.T.Sobaniec, prof.H.Mikołajczyk).

Ukoń­czy­ła rów­nież kurs pro­duk­cji muzycz­nej w 2021 roku i kurs mik­su i maste­rin­gu w 2023.

Wystę­po­wa­ła na licz­nych mię­dzy­na­ro­do­wych festi­wa­lach muzy­ki współ­cze­snej i impro­wi­zo­wa­nej, m.in. War­szaw­ska Jesień, Otwar­ty Jaz­dów War­sza­wa, Ad Libi­tum, Audio

Art, Uma­mi Ber­lin, Musi­ca Pri­va­ta, Nove Hud­by Plus, Ago­ra Per­cus­sio, Poznań­ska Wio­sna Muzycz­na, Musi­ca Moder­na, Mózg Festi­val Byd­goszcz, Sce­na Robo­cza Łódź, Dotknij Teatru 2022, Kra­kow­ski Mię­dzy­na­ro­do­wy Festi­wal Kom­po­zy­to­rów. Poza dzia­łal­no­ścią wyko­naw­czą zaj­mu­je się rów­nież two­rze­niem muzy­ki m.in. do spektakli/performansów teatral­nych i cho­re­ogra­ficz­nych (m.in. współ­pra­ca z Kra­kow­skim Salo­nem Poezji w Łodzi, Con­nec­ting Arts & The­atre Dan­ce Com­pa­ny, ESToK, Ars Pro Cul­tu­ra). Julian­na jest artyst­ką wszech­stron­ną, choć w głów­nej mie­rze poświę­ca się poszu­ki­wa­niom w zakre­sie muzy­ki współ­cze­snej i kame­ral­nej. W latach 2014 – 2017 wraz z Amber Tzu – Chun Chen two­rzy­ła duet marim­bo­wy Equ­ili­bri Duo. Od 2017 roku roz­po­czę­ła dzia­łal­ność w jedy­nym w Pol­sce żeń­skim duecie marim­bo­wym – Dal­ber­gia Duo wraz z dr Anną Rut­kow­ską. W kwiet­niu 2018 artyst­ki zdo­by­ły pierw­szą nagro­dę na Inter­na­tio­nal Master Com­pe­ti­tion for Music Teachers w War­sza­wie, a tak­że reko­men­da­cję Fun­da­cji Muzy­ki Pol­skiej, za wyróż­nia­ją­cą się inter­pre­ta­cję pol­skiej muzy­ki, w grud­niu 2018 otrzy­ma­ły dru­gą nagro­dę w kate­go­rii cham­ber music na Inter­na­tio­nal North Music Com­pe­ti­tion w Sztok­hol­mie, a w 2019 roku artyst­ki zdo­by­ły II nagro­dę na IMKA Music Com­pe­ti­tion w Sara­je­wie, w kate­go­rii muzy­ki kameralnej.

W paź­dzier­ni­ku 2022 doko­na­ły pra­wy­ko­na­nia wer­sji sym­fo­nicz­nej podwój­ne­go kon­cer­tu marim­bo­we­go C.C.Lina – “Double marim­ba con­cer­to No.1 One World. One Dre­am. One Love.” z towa­rzy­sze­niem Orkie­stry Fil­har­mo­nii Świę­to­krzy­skiej. Julian­na bra­ła udział w ogól­no­pol­skich i mię­dzy­na­ro­do­wych solo­wych kon­kur­sach wyko­naw­czych: w 2013 zosta­ła pół­fi­na­list­ką w Mię­dzy­na­ro­do­wym Kon­kur­sie Marim­bo­wym w Opo­lu, jako repre­zen­tant­ka łódz­kiej uczel­ni wzię­ła udział w kon­kur­sie o sty­pen­dium Yama­ha 2013, a w 2014 prze­szła pre­eli­mi­na­cje do Mię­dzy­na­ro­do­we­go Kon­kur­su Marim­bo­we­go w Bam­berg. Była człon­ki­nią – współ­za­ło­ży­ciel­ką Sto­wa­rzy­sze­nia Peda­go­gów Per­ku­si­stów oraz jest człon­ki­nią Mię­dzy­na­ro­do­we­go Sto­wa­rzy­sze­nia Marim­bo­we­go – Marim­ba Festi­va Asso­cia­tion, w ramach któ­re­go jest współorganizatorem/wykładowcą „Spo­tkań marim­bo­wych” (mię­dzy­na­ro­do­wych warsz­ta­tów marim­bo­wych), a tak­że Offi­ce and Pro­mo­tion Mana­ge­rem Inter­na­tio­nal Kata­rzy­na Myć­ka Marim­ba Aca­de­my (IKMMA). Julian­na ma na swo­im kon­cie coraz dłuż­szą listę pra­wy­ko­nań kom­po­zy­cji jej dedy­ko­wa­nych (autor­stwa m.in.: Artu­ra Zaga­jew­skie­go, Kuby Krze­wiń­skie­go, Niny Fuku­oka, Mar­ty Śnia­dy, Pio­tra Pesza­ta, Paw­ła Mali­now­skie­go, Karo­la Osma­na), sama aran­żu­je muzy­kę dla wła­snych potrzeb oraz kom­po­nu­je. Julian­na pro­wa­dzi rów­nież dzia­łal­ność orga­ni­za­cyj­ną i dydak­tycz­ną. Od 2020 zosta­ła artystką/endorserem Adams Per­cus­sion oraz Schlag­kraft Mal­lets jako człon­ki­ni zespo­łu Dal­ber­gia Duo. Julian­na współ­pra­cu­je rów­nież jako wyko­naw­ca muzy­ki teatral­nej przy pro­duk­cjach: „Wiśnio­wy sad” w reż. M.Warsickiej z muzy­ką Karo­la Nepel­skie­go w Teatrze im. Ste­fa­na Jara­cza w Łodzi oraz „Ama­de­usz” w reż. A. Wie­czur w Teatrze Dra­ma­tycz­nym m. st. War­sza­wy (od maja 2024 reali­zo­wa­nym rów­nież w Teatrza Dra­ma­tycz­nym im. S. Jara­cza w Łodzi). W trak­cie pię­ciu lat stu­diów, aż do chwi­li obec­nej współ­pra­co­wa­ła i współ­pra­cu­je z pro­fe­sjo­nal­ny­mi orkie­stra­mi, m.in.: Orkie­strą Kame­ral­ną Polish Came­ra­ta (jako kotlist­ka), Orkie­strą War­szaw­skiej Ope­ry Kame­ral­nej, Zespo­łem Instru­men­tów Daw­nych Musi­cae Anti­qu­ae Col­le­gium Var­so­vien­se, Pol­ska Orkie­stra Sin­fo­nia Iuven­tus im. J.Semkowa, Sin­fo­nią Var­so­vią, Orkie­strą Fil­har­mo­nii Łódz­kiej, Orkie­strą Ope­ry Bał­tyc­kiej, Wro­cław­ską Ope­rą Baro­ko­wą, Orkie­strą Teatru Wiel­kie­go w Łodzi, Płoc­ką Orkie­strą Sym­fo­nicz­ną oraz Orkie­strą Fil­har­mo­nii Kali­skiej, jak rów­nież orkie­stra­mi aka­de­mic­ki­mi (Orkie­stry Aka­de­mii Muzycz­nej w Łodzi, Orkie­stra Sym­fo­nicz­na Konin­klijk Con­se­rva­to­rium Brus­sel). Mia­ła szan­sę grać pod batu­tą zna­mie­ni­tych dyry­gen­tów, wyko­nu­jąc roz­bu­do­wa­ny reper­tu­ar od kla­sycz­ne­go, przez muzy­kę jaz­zo­wą, fil­mo­wą, sono­ry­stycz­ną, aż do muzy­ki najnowszej.

W 2019 nagra­ła debiu­tanc­ką pły­tę „Korzenie/Roots”, duetu Dal­ber­gia Duo, zawie­ra­ją­cą muzy­kę pol­skich kom­po­zy­to­rów (P.M.Korepta, I.J.Paderewski, M.Ptaszyńska, A.Zagajewski, R.Mateja, K.Szymanowski). W 2016 nagra­ła płytę/słuchowisko autor­stwa Suava­sa Lewe­go: „Dźwię­ko­wa histo­ria Łodzi”, a w 2018 „Rewo­lu­cja 1905: Niech się nie­sie ten sio­strza­ny śpiew”. Bra­ła rów­nież udział w nagra­niach płyt orkie­stro­wych m.in. z Orkie­strą Sym­fo­nicz­ną Fil­har­mo­nii Łódz­kiej oraz Orkie­strą MACV (“Wol­fgang Ama­deus Mozart – Over­tu­res” (2020) z orkie­strą MACV oraz “Krzysz­tof Her­dzin – Kolę­dy z MACV” (2022)), w 2025 nagra­ła par­tie ksy­lo­fo­nu i marim­by do pły­ty “Per­pe­tus” autor­stwa Gnie­wo­mi­ra Tomczyka.

Od 2014 roku pro­wa­dzi rów­nież dzia­łal­ność dydak­tycz­ną, pra­cu­jąc w szko­łach muzycz­nych I i II stop­nia oraz pro­wa­dząc warsz­ta­ty marimbowe/perkusyjne w kra­ju, a jej wycho­wan­ko­wie mogą pochwa­lić się nagro­da­mi i wyróż­nie­nia­mi na kon­kur­sach ogól­no­pol­skich. Dzia­ła rów­nież aktyw­nie publi­ku­jąc arty­ku­ły (m.in. maga­zyn Glis­san­do, Pre­sto), opo­wia­da­jąc o swo­jej dzia­łal­no­ści arty­stycz­nej w dzie­dzi­nie muzy­ki marimbowej/współczesnej i pro­wa­dząc wykła­dy na mię­dzy­na­ro­do­wych kon­fe­ren­cjach muzycznych/perkusyjnych/marimbowych (m.in. Doctors of Per­for­man­ce, Ago­ra Per­cus­sio Xabia, Onli­ne Mal­lets Festi­val), a tak­że na uczel­niach muzycz­nych (m.in. Aka­de­mia Muzycz­na im. F. Nowo­wiej­skie­go w Byd­gosz­czy, Aka­de­mia Muzycz­na im. G. i K. Bace­wi­czów w Łodzi).

Od 2023 pro­wa­dzi solo­wą dzia­łal­nosć kon­cer­to­wą kon­cen­tru­jąc się na wyko­naw­stwie pol­skiej muzy­ki współ­cze­snej i doko­nu­jąc pra­wy­ko­nań kom­po­zy­cji solo­wych stwo­rzo­nych na jej zamó­wie­nie. Jej głów­nym nur­tem zain­te­re­so­wań są kon­cer­ty per­for­ma­tyw­ne łączą­ce wybra­ny przez artyst­kę reper­tu­ar jed­ną, wspól­ną ideą. Okra­szo­ne są rów­nież towa­rzy­szą­cy­mi w tle (wyświe­tla­ne na ekra­nie napi­sy) cyta­ta­mi zaczerp­nię­ty­mi z lite­ra­tu­ry odpo­wied­niej do wybra­ne­go tema­tu lub cyta­ta­mi-inspi­ra­cja­mi kom­po­zy­to­rów. Kon­cer­ty per­for­ma­tyw­ne, pro­duk­cje teatru per­ku­syj­ne­go Julian­ny to m.in.: “The Unk­nown” (2018), “To the world” (2024), “Inter­sec­tions of the mind” (2025), “(Insi­de) my inner sounds” (2026).

Od 2024 roku zosta­ła artyst­ką endor­se­rem firm Schlag­kraft Mal­lets oraz Adams Per­cus­sion, jako solo artist (od 2020 jako artyst­ka zespo­łu Dal­ber­gia Duo); otwo­rzy­ła rów­nież swo­ją pra­cow­nię arty­stycz­ną “Betwe­en the Bars” w War­sza­wie, dzia­ła­nia pra­cow­ni zakła­da­ją współ­pra­cę z kom­po­zy­to­ra­mi nad nowy­mi kom­po­zy­cja­mi; współ­pra­cę z inny­mi instru­men­ta­li­sta­mi nad nowy­mi pro­jek­ta­mi; pro­wa­dze­nie nagrań na uży­tek swo­jej pro­duk­cji muzycz­nej; dzia­ła­nia w dzie­dzi­nie pro­duk­cji muzycz­nej oraz pro­wa­dze­nie zajęć dydak­tycz­nych (od pod­staw do pozio­mu aka­de­mic­kie­go) w dzie­dzi­nie sztab­ko­wych instru­men­tów per­ku­syj­nych i teatru per­ku­syj­ne­go (prak­ty­ki i kon­sul­ta­cji mery­to­rycz­nej). Od roku aka­de­mic­kie­go 2024/2025 Julian­na roz­po­czę­ła współ­pra­cę z Aka­de­mią Muzycz­ną im. G. i K. Bace­wi­czów w Łodzi, jako wykła­dow­ca aka­de­mic­ki. Współ­pra­cu­je rów­nież z inny­mi ośrod­ka­mi aka­de­mic­ki­mi w kra­ju (m.in.: Aka­de­mia Muzycz­na im.F.Nowowiejskiego w Byd­gosz­czy, Aka­de­mia Muzycz­na im. St.Moniuszki w Gdań­sku) pro­wa­dząc kur­sy mistrzow­skie skie­ro­wa­ne do stu­den­tów, a tak­że uczniów szkół muzycz­nych I i II stop­nia (m.in.: w Kra­ko­wie (2025), w Łodzi (2024), w Pozna­niu (2024), w Gro­dzi­sku Mazo­wiec­kim (2023), w War­sza­wie (2022) ).

W 2025 artyst­ka zosta­ła uho­no­ro­wa­na Brą­zo­wym Krzy­żem Zasług za dzia­łal­ność na rzecz roz­wo­ju kul­tu­ry polskiej.

Bilety

40 PLN

Wkrótce