Przejdź do treści

ANAMONI/Pythia Trio

17.01 SB 19:00

30 PLN

Ana­mo­ni w języ­ku grec­kim ozna­cza ocze­ki­wa­nie. Jest ono nie­ro­ze­rwal­nie zwią­za­ne z naszym postrze­ga­niem cza­su. Roz­cią­ga się w nie­skoń­czo­ność, gdy cze­ka­my na coś nie­pew­ne­go lub upra­gnio­ne­go. Dla jed­nych ocze­ki­wa­nie jest para­li­żu­ją­ce – to nie do znie­sie­nia zawie­sze­nie w bez­ru­chu. Dla innych jest mar­no­traw­stwem – wyczer­pa­niem cza­su, ener­gii i moż­li­wo­ści. Jed­nak ocze­ki­wa­nie to coś wię­cej niż bier­ny stan – to głę­bo­ka pró­ba wytrwa­ło­ści, lustro odbi­ja­ją­ce nasze sła­bo­ści wobec nieznanego.

Co może ono w sobie zawie­rać, co spra­wia, że słu­cha­nie i doświad­cza­nie ocze­ki­wa­nia budzi w nas dys­kom­fort? Nada­jąc sens zakoń­cze­niu ocze­ki­wa­nia jako czę­ści nasze­go pro­ce­su ewo­lu­cyj­ne­go, poję­cie pro­kra­sty­na­cji rów­nież nabie­ra inne­go znaczenia.

Pythia Trio, wier­ne swo­jej pię­cio­let­niej dro­dze arty­stycz­nej, podej­mu­je nowy temat, któ­ry może doty­czyć zupeł­nie róż­nych grup, ale jego roz­ma­ite aspek­ty z pew­no­ścią poru­sza­ją szer­szą publicz­ność. Zaże­no­wa­nie, strach, ocze­ki­wa­nie, nuda, nie­pew­ność i wie­le innych sta­nów emo­cjo­nal­nych towa­rzy­szy lub domi­nu­je w chwi­lach nasze­go codzien­ne­go życia. Z humo­rem, kre­atyw­no­ścią i czu­ło­ścią zespół sta­ra się roz­świe­tlić momen­ty ocze­ki­wa­nia oraz ich ślad w reak­cjach i doświad­cze­niach uczestników.

Dzię­ki nowym zamó­wie­niom kom­po­zy­tor­skim dla Ismi­ni Beck, Gior­go­sa Kyria­ka­ki­sa i Aspa­sii Naso­po­ulou, a tak­że adap­ta­cji utwo­rów Niki Kra­sa­ki i Maria­bri­ce Sap­pho­ca­the­rin, Pythia Trio two­rzy nowe dzie­ło teatru muzycz­ne­go trwa­ją­ce oko­ło godzi­ny, bez przerw na okla­ski. Wyko­naw­czy­nie, kon­se­kwent­ne w swo­jej dotych­cza­so­wej dro­dze, nadal eks­plo­ru­ją i poszu­ku­ją nowych środ­ków, mate­ria­łów i tech­nik gry na instru­men­tach poprzez współ­cze­sną twór­czość muzycz­ną i jej inte­rak­cję z inny­mi sztukami.

Ory­gi­nal­ne kom­po­zy­cje muzycz­ne, ruch, mowa, śpiew, nar­ra­cja i malar­stwo współ­ist­nie­ją jako kon­ty­nu­acja spek­ta­kli, któ­rym Pythia Trio z odda­niem słu­ży od kil­ku lat.

Program:

Niki Kra­sa­ki radio path

Gior­gos Kyria­ka­kis en atten­dant

Maria­bri­ce Sap­pho­ca­the­rin Wat­ching Paint Dry

Aspa­sia Naso­po­ulou Eve­ry­whe­re but here

Ismi­ni Beck FORGOTTEN

Wystąpią:

Pythia Trio:

Myr­to Akri­vou for­te­pian

Iro Mene­gou for­te­pian

Tha­lia Papa­do­po­ulou for­te­pian

Realizacja:

kon­cep­cja pro­gra­mo­wa i tekst: Pythia Trio

pro­duk­cja: Olga Pasek

iden­ty­fi­ka­cja wizu­al­na: Alek­san­dra Ołdak

współ­pro­duk­cja: Artivistas

Kon­cert jest finan­so­wa­ny przez Mini­ster­stwo Kul­tu­ry w Grecji.

Prze­strzeń Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab współ­fi­nan­su­je Mia­sto Sto­łecz­ne Warszawa.

Patro­nem medial­nym Prze­strze­ni Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab jest POLMIC​.PL. i Dwój­ka Pol­skie Radio.

English

Ana­mo­ni = waiting is ine­xtri­ca­bly lin­ked to our per­cep­tion of time. It stret­ches endles­sly when we awa­it some­thing uncer­ta­in or eager­ly desi­red. For some, waiting is paralyzing

- an unbe­ara­ble suspen­se of iner­tia. For others, it is wasteful

- a dra­in on time, ener­gy, and oppor­tu­ni­ties. Howe­ver, waiting is more than a pas­si­ve state

- it is a deep test of endu­ran­ce, a mir­ror reflec­ting our vul­ne­ra­bi­li­ties in the face of the unknown.

What can it con­ta­in, what is it that cre­ates the discom­fort of liste­ning to and expe­rien­cing waiting? By giving meaning to the ces­sa­tion of waiting as part of our evo­lu­tio­na­ry pro­cess, the con­cept of pro­cra­sti­na­tion also takes on a dif­fe­rent meaning.

Pythia Trio, faith­ful to its five-year cour­se, appro­aches a new the­me that can occu­py com­ple­te­ly dif­fe­rent gro­ups, but its vario­us aspects cer­ta­in­ly touch the wider audien­ce. Embar­ras­sment, fear, anti­ci­pa­tion, bore­dom, uncer­ta­in­ty, and many other emo­tio­nal con­di­tions flirt or domi­na­te moments of our eve­ry­day life. With humor, cre­ati­vi­ty, and ten­der­ness, the ensem­ble tries to illu­mi­na­te moments of waiting, and its imprint on the reac­tions and expe­rien­ces of tho­se involved.

With new assi­gn­ments to com­po­sers Ismi­ni Beck, Gior­gos Kyria­ka­kis and Aspa­sia Naso­po­ulou and an adap­ta­tion of works by Niki Kra­sa­ki and Maria­bri­ce Sap­pho­ca­the­rin, the Pythia trio cre­ates a new musi­cal the­ater work lasting appro­xi­ma­te­ly one hour, witho­ut inter­rup­tion for applau­se. The per­for­mers, con­si­sten­tly in the­ir path so far, con­ti­nue to explo­re and seek new means, mate­rials and tech­ni­qu­es in the per­for­man­ce of the instru­ment, thro­ugh con­tem­po­ra­ry music cre­ation and its inte­rac­tion with other arts. Ori­gi­nal musi­cal com­po­si­tions, move­ment, spe­ech, sin­ging, nar­ra­tion and pain­ting coexist as a con­ti­nu­ation of the per­for­man­ces that the Pythia trio has been serving with dedi­ca­tion in recent years.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o artystach:

Myr­to Akri­vou stu­dio­wa­ła grę na for­te­pia­nie w Kon­ser­wa­to­rium Naro­do­wym w Ate­nach w kla­sie Ele­ny Mouza­li, gdzie uzy­ska­ła dyplom, oraz w Lon­don Col­le­ge of Music na Tha­mes Val­ley Uni­ver­si­ty, gdzie otrzy­ma­ła Per­for­me­r’s Reci­tal Diplo­ma pod kie­run­kiem Pen­ny Shue Joy­ce. Jej zain­te­re­so­wa­nia muzycz­ne kon­cen­tru­ją się przede wszyst­kim na współ­cze­snej twór­czo­ści i eks­pre­sji muzycz­nej. Począ­tek tej dro­gi arty­stycz­nej miał miej­sce w 2002 roku, kie­dy dołą­czy­ła do Trio da Came­ra. Kon­ty­nu­owa­ła ją od 2008 roku aż do dziś we współ­pra­cy z fle­cist­ką Ama­lią Koun­to­uri, z któ­rą wyko­nu­je głów­nie uni­ka­to­we pro­gra­my zło­żo­ne z nowo powsta­łych kom­po­zy­cji muzy­ki XX i XXI wie­ku. Jest współ­za­ło­ży­ciel­ką zespo­łu wokal­ne­go Eklip­sis oraz pia­nist­ką orkie­stry kame­ral­nej Nuovar­te, z któ­rą dała ponad sto kon­cer­tów w Gre­cji i za gra­ni­cą. W 2015 roku nagra­ła swo­ją pierw­szą pły­tę zaty­tu­ło­wa­ną Beau­ty and Hope in the 21st Cen­tu­ry, zawie­ra­ją­cą dzie­więć utwo­rów współ­cze­snych kom­po­zy­to­rów z róż­nych stron świa­ta, wyda­ną przez Musi­ca Fer­rum. W latach 2016–2023 współ­pra­co­wa­ła z mię­dzy­na­ro­do­wo uzna­nym dzie­cię­co-mło­dzie­żo­wym chó­rem „Rozar­te”, uczest­ni­cząc w przy­go­to­wa­niach muzycz­nych do licz­nych pro­duk­cji w Gre­cji i poza jej gra­ni­ca­mi. Jest człon­ki­nią „Pythia Trio”, powsta­łe­go pod­czas mistrzow­skie­go kur­su Loren­dy Ramou „For­te­pian w XX i XXI wie­ku”, orga­ni­zo­wa­ne­go w Kon­ser­wa­to­rium Ateń­skim. Trio dało wie­le kon­cer­tów w ramach trzech dużych euro­pej­skich tras, obję­tych patro­na­tem i wspar­ciem Mini­ster­stwa Kul­tu­ry. Od 2017 roku two­rzy duet for­te­pia­no­wy z Tha­lią Papa­do­po­ulou. W pla­nach tej współ­pra­cy znaj­du­je się nagra­nie pły­ty z utwo­ra­mi grec­kich kom­po­zy­to­rów XX i XXI wie­ku na dwa for­te­pia­ny. W 2022 roku wzię­ła udział w hoł­dzie dla Ian­ni­sa Xena­ki­sa wraz z Ama­lią Koun­to­uri i Ioan­ną Vra­kat­se­li w ramach współ­pra­cy Uni­wer­sy­te­tu Pan­te­ion z Domem Lite­ra­tu­ry i Sztu­ki (Onas­sis Ste­gi), pod hasłem „Muzy­ka łączy Onas­sis Ste­gi i Uni­wer­sy­tet Pan­te­ion”. Utrzy­mu­je współ­pra­cę z wie­lo­ma muzy­ka­mi i kom­po­zy­to­ra­mi, pre­zen­tu­jąc pre­mie­ro­we wyko­na­nia dzieł twór­ców grec­kich i zagra­nicz­nych pod­czas roz­ma­itych festi­wa­li i wyda­rzeń tema­tycz­nych (Poezja i muzy­ka, Muzy­ka do fil­mów nie­mych itp.). Muzy­ka z jej sze­ro­kie­go reper­tu­aru była pre­zen­to­wa­na na ante­nie Trze­cie­go Pro­gra­mu Grec­kie­go Radia.

Iro Mene­gou jest wszech­stron­ną pia­nist­ką, per­for­mer­ką, kura­tor­ką i peda­goż­ką z Gre­cji, głę­bo­ko zaan­ga­żo­wa­ną w muzy­kę współ­cze­sną. Jej dzia­łal­ność obej­mu­je wystę­py solo­we, współ­pra­cę w zespo­łach oraz ini­cja­ty­wy edu­ka­cyj­ne, któ­rych celem jest pro­mo­wa­nie współ­cze­snej twór­czo­ści muzycz­nej i wymia­ny kul­tu­ro­wej. Jako wyko­naw­czy­ni, Iro współ­pra­cu­je z kom­po­zy­to­ra­mi, wpro­wa­dza­jąc ich utwo­ry w życie — zarów­no jako solist­ka, człon­ki­ni zespo­łów, jak i poprzez pra­cę ze swo­imi ucznia­mi. Jest współ­za­ło­ży­ciel­ką Pythia Trio oraz Methe­xis Ensem­ble, zespo­łów dedy­ko­wa­nych pre­zen­to­wa­niu nowej i odważ­nej muzy­ki. Wystę­pu­je tak­że z zespo­łem muzy­ki fil­mo­wej „Bouche Fer­mée” oraz jest człon­ki­nią zespo­łu warsz­ta­to­we­go teatru muzycz­ne­go „Enu­me­ra­tions”, stwo­rzo­ne­go wokół dzie­ła słyn­ne­go grec­kie­go kom­po­zy­to­ra Geo­r­ge­sa Aper­ghi­sa. Jej wystę­py były pre­zen­to­wa­ne na festi­wa­lach i reci­ta­lach w Gre­cji, Austrii, Bel­gii, na Cyprze, w Niem­czech, Fran­cji, Wło­szech, Nider­lan­dach, Rumu­nii i Szwaj­ca­rii. Iro jest rów­nież moc­no zaan­ga­żo­wa­na w zarzą­dza­nie kul­tu­rą i edu­ka­cję muzycz­ną. W latach 2018–2020 zosta­ła sty­pen­dyst­ką pro­gra­mu Euro­pe­an Music Coun­cil, a od tego cza­su pro­jek­tu­je i reali­zu­je euro­pej­skie pro­gra­my edu­ka­cyj­ne dla mło­dych muzy­ków i nauczy­cie­li muzy­ki. Jej pra­ca w orga­ni­za­cji non-pro­fit „bear­ti­ve” obej­mu­je m.in. wyda­rze­nia takie jak Music Dia­ries oraz Tarat­sa Inter­na­tio­nal Film Festi­val. W 2018 roku zało­ży­ła mię­dzy­na­ro­do­wy festi­wal „Women Com­po­sing in the Bal­kans”, któ­ry zna­lazł się na krót­kiej liście do Clas­si­cal NEXT Inno­va­tion Award 2019. Peł­ni­ła rów­nież funk­cję kie­row­nicz­ki pro­duk­cji 9. Cyprus New Music Festi­val w 2020 roku, a w 2024 dołą­czy­ła do zespo­łu kura­tor­skie­go festi­wa­lu „Music Brid­ge abo­ve Syn­grou” w Ate­nach. Obec­nie jest dyrek­tor­ką arty­stycz­ną „Toy­ful Music Festi­val” na Cyprze. Wykształ­ce­nie Iro obej­mu­je Dyplom For­te­pia­nu z naj­wyż­szym wyróż­nie­niem z Kon­ser­wa­to­rium Ateń­skie­go, gdzie kształ­ci­ła się pod kie­run­kiem E. Ala­kio­zi­dou, a tak­że zaawan­so­wa­ne stu­dia teo­re­tycz­ne oraz naukę gry na kon­tra­ba­sie. Uczest­ni­czy­ła w licz­nych warsz­ta­tach i kur­sach mistrzow­skich poświę­co­nych muzy­ce współ­cze­snej, w tym w cyklu „For­te­pian w XX i XXI wie­ku” pro­wa­dzo­nym przez Loren­dę Ramou. Posia­da rów­nież dyplo­my z Muzy­ko­lo­gii i Sztu­ki Muzycz­nej oraz licen­cjat z eko­no­mii. Obec­nie Iro uczy for­te­pia­nu i teo­rii muzy­ki w Miej­skim Kon­ser­wa­to­rium Pyla­ia-Hor­tia­tis, gdzie koor­dy­nu­je tak­że rela­cje mię­dzy­na­ro­do­we. Od 2023 roku peł­ni funk­cję dyrek­tor­ki arty­stycz­nej Kon­ser­wa­to­rium Kole­gium De La Sal­le w Salonikach.

Tha­lia Papa­do­po­ulou uro­dzi­ła się w 1989 roku w Lari­sie. Jest pia­nist­ką, akom­pa­nia­tor­ką oraz peda­goż­ką miesz­ka­ją­cą na sta­łe w Ate­nach. Bie­rze udział głów­nie w wyko­na­niach muzy­ki współ­cze­snej — jako solist­ka lub człon­ki­ni zespo­łów kame­ral­nych — i doko­nu­je pra­wy­ko­nań nowych utwo­rów kom­po­zy­to­rów. Regu­lar­nie nagry­wa rów­nież nowe dzie­ła na for­te­pian solo oraz na zespo­ły kame­ral­ne. W 2021 roku zało­ży­ła orga­ni­za­cję kul­tu­ral­ną non-pro­fit Arti­vi­stas. Tha­lia jest człon­ki­nią Pythia Trio, wraz z pia­nist­ka­mi Myr­tis Akri­vou (Gre­cja) i Iro Mene­gou (Gre­cja). Two­rzy tak­że duet for­te­pia­no­wy z Myr­to Akri­vou, sku­pia­jąc się na reper­tu­arze na dwa for­te­pia­ny. Współ­pra­cu­je rów­nież z fle­cist­ką Evą Sta­vrou (Cypr), spe­cja­li­zu­jąc się we współ­cze­snym reper­tu­arze XX i XXI wie­ku. W 2021 roku Tha­lia i Eva zosta­ły wybra­ne przez Fun­da­cję Onas­si­sa do udzia­łu w pro­jek­cie „Music Brid­ge Over Syn­grou Ave­nue”, obej­mu­ją­cym współ­two­rze­nie, wyko­na­nie i nagra­nie nowe­go utwo­ru na flet alto­wy i for­te­pian we współ­pra­cy z kom­po­zy­tor­ką Anthi Damvo­une­li. W tym samym roku zna­la­zły się tak­że wśród arty­stów wspie­ra­nych przez pro­gram i‑Portunus (Cre­ati­ve Euro­pe), któ­ry umoż­li­wił im podró­że i współ­pra­cę z kom­po­zy­to­ra­mi w Pary­żu (Phi­lip­pe Hurel – Con­se­rva­to­ire à Ray­on­ne­ment Régio­nal de Paris), Buka­resz­cie (Dia­na Rota­ru – Uni­wer­sy­tet w Buka­resz­cie) oraz Mona­chium (Minas Bor­bo­uda­kis). Od 2023 roku współ­pra­cu­je z kom­po­zy­tor­ką Sofią Kamay­ian­ni, bio­rąc udział w jej jed­no­ak­to­wej ope­rze dla dzie­ci zaty­tu­ło­wa­nej „Jestem drze­wem, któ­re mówi”, pre­zen­to­wa­nej w teatrach, muze­ach i szko­łach w Gre­cji, Niem­czech i Bel­gii. Ukoń­czy­ła Con­se­rva­to­rium Maastricht na kie­run­ku Master in Music/Education oraz Wydział Muzycz­ny Uni­wer­sy­te­tu Naro­do­we­go i Kapo­di­stryj­skie­go w Ate­nach. Posia­da rów­nież Dyplom For­te­pia­nu ze Skal­kot­tas Con­se­rva­to­ire oraz dyplo­my z har­mo­nii i kon­tra­punk­tu z Kon­ser­wa­to­rium Naro­do­we­go w Ate­nach. Spę­dzi­ła tak­że sześć mie­się­cy na Wydzia­le Muzy­ko­lo­gii Uni­ver­si­té Lumi­ère Lyon 2 jako stu­dent­ka pro­gra­mu Era­smus. Jej zami­ło­wa­nie do muzy­ki współ­cze­snej i twór­czo­ści dopro­wa­dzi­ło ją do udzia­łu w kur­sach mistrzow­skich pro­wa­dzo­nych przez wybit­nych pia­ni­stów, takich jak Fl. Bof­fard, Vl. Viar­do, D. Live­ly, G. Bogányi, F. Jacqu­inot, St. Tho­mo­po­ulos, B. Tane­va, D. Toufe­xis, oraz przez kom­po­zy­to­rów Fr. Rzew­skie­go, Al. Louvie­ra i Fr.-B. Mâche’a. Od 2015 roku aktyw­nie uczest­ni­czy w semi­na­rium „For­te­pian w XX i XXI wie­ku” pro­wa­dzo­nym przez Loren­dę Ramou w Kon­ser­wa­to­rium Ateń­skim. Bra­ła udział w licz­nych warsz­ta­tach pro­mu­ją­cych odbiór muzy­ki współ­cze­snej — w tym w zaję­ciach poświę­co­nych wyko­naw­stwu Énu­méra­tions Aper­ghi­sa, pro­wa­dzo­nych przez kom­po­zy­to­ra Nico­la­sa Tzort­zi­sa. Tha­lia Papa­do­po­ulou jest doświad­czo­ną kore­pe­ty­tor­ką for­te­pia­no­wą; uczest­ni­czy­ła w pro­jek­cie Col­la­bo­ra­ti­ve Ope­ra (Fun­da­cja The­ocha­ra­ki­sa, Ate­ny) oraz bra­ła udział w reci­ta­lach wokal­nych w Fun­da­cji Lito i Ange­lo­sa Kata­ko­uzi­no­sów oraz innych insty­tu­cjach. Od 2012 roku współ­pra­cu­je tak­że z kil­ko­ma gru­pa­mi teatral­ny­mi jako wyko­naw­czy­ni i kie­row­nicz­ka muzycz­na, reali­zu­jąc przed­sta­wie­nia teatral­ne i pro­gra­my edu­ka­cyj­ne w Ate­nach i innych mia­stach. Jako nauczy­ciel­ka for­te­pia­nu i akom­pa­nia­tor­ka pra­cu­je w Pro­ti­po Con­se­rva­to­ry of Eastern Atti­ca oraz w Miej­skim Kon­ser­wa­to­rium Nea Ionia w Atenach.

English

Myr­to Akri­vou stu­died pia­no at the Natio­nal Con­se­rva­to­ry of Athens in the class of Ele­na Mouza­la from whe­re she rece­ived her diplo­ma and at the Lon­don Col­le­ge of Music at Tha­mes Val­ley Uni­ver­si­ty whe­re she rece­ived the Per­for­me­r’s Reci­tal Diplo­ma with Pen­ny Shue Joy­ce. Her musi­cal inte­rest is main­ly in con­tem­po­ra­ry music cre­ation and expres­sion. The star­tup of this cour­se took pla­ce in 2002 with her par­ti­ci­pa­tion in Trio da Came­ra and con­ti­nu­ed in 2008 and up till today with flau­tist Ama­lia Koun­to­uri with whom they main­ly per­form uni­qu­ely sha­ped pro­grams of new­ly writ­ten music of the 20th – 21st cen­tu­ry. She is a foun­ding mem­ber of the Eklip­sis Vocal Ensem­ble and pia­nist of the cham­ber orche­stra Nuovar­te having per­for­med with them more than a hun­dred con­certs thro­ugho­ut Gre­ece and abro­ad. In 2015 she recor­ded her first CD enti­tled “Beau­ty and Hope in the 21st cen­tu­ry” with nine works of con­tem­po­ra­ry com­po­sers from vario­us parts of the world pro­du­ced by Musi­ca Fer­rum publi­ca­tions. From 2016 up to 2023, she was a part­ner of the inter­na­tio­nal­ly renow­ned chil­dre­n’s youth cho­ir “Rozar­te”, par­ti­ci­pa­ting in the musi­cal pre­pa­ra­tion for vario­us pro­duc­tions, both in Gre­ece and abro­ad. She is a mem­ber of the “Pythia Trio” which was born in the con­text of Mrs. Lorenda’s Ramou masterc­lass “The pia­no in the 20th-21st cen­tu­ry” hosted at Athens Con­se­rva­to­ry. The trio has given nume­ro­us con­certs as part of three major Euro­pe­an tours under the auspi­ces and grant of the Mini­stry of Cul­tu­re. She main­ta­ins a pia­no duet with Tha­lia Papa­do­po­ulou sin­ce 2017. The imme­dia­te plans for this col­la­bo­ra­tion inc­lu­de the cre­ation of a CD with works by Gre­ek com­po­sers of the 20th and 21st cen­tu­ry for two pia­nos. In 2022 she par­ti­ci­pa­ted in the tri­bu­te to I. Xena­kis toge­ther with Ama­lia Koun­to­uri and Ioan­na Vra­kat­se­li in the con­text of the Pan­te­ion Uni­ver­si­ty­’s col­la­bo­ra­tion with the House of Let­ters and Arts (Onas­sis Ste­gi) under the title “Music Con­nects the Onas­sis Ste­gi and the Pan­te­ion Uni­ver­si­ty”. She main­ta­ins col­la­bo­ra­tions with many musi­cians and com­po­sers, brin­ging first per­for­man­ces of works by Gre­ek and fore­ign cre­ators in the con­text of tri­bu­tes and festi­vals (Poetry and music, Music for silent films, etc.). Music from the vast ran­ge of the reper­to­ire she per­forms has been hosted on the 3rd pro­gram of the Hel­le­nic Radio.

Iro Mene­gou is a ver­sa­ti­le pia­nist, per­for­mer, cura­tor, and edu­ca­tor from Gre­ece, with a deep com­mit­ment to con­tem­po­ra­ry music. Her work spans solo per­for­man­ces, ensem­ble col­la­bo­ra­tions, and edu­ca­tio­nal ini­tia­ti­ves, all aimed at pro­mo­ting con­tem­po­ra­ry music cre­ation and cul­tu­ral exchan­ges. As a per­for­mer, Iro col­la­bo­ra­tes with com­po­sers to bring the­ir works to life, whe­ther as a solo­ist, with her ensem­bles, or thro­ugh her stu­dents. She is a foun­ding mem­ber of the Pythia Trio and Methe­xis Ensem­ble, both dedi­ca­ted to pre­sen­ting new and bold music. Addi­tio­nal­ly, she per­forms with the cine­ma­tic music ensem­ble “Bouche Fer­mée” and she is a mem­ber of the Music The­atre work­shop ensem­ble “Enu­me­ra­tions”, desi­gned under the homo­ny­mo­us work of the renow­ned Gre­ek com­po­ser Geo­r­ges Aper­ghis. Her per­for­man­ces have been featu­red in festi­vals and reci­tals in Gre­ece, Austria, Bel­gium, Cyprus, Ger­ma­ny, Fran­ce, Ita­ly, Nether­lands, Roma­nia and Swit­zer­land. Iro is also deeply invo­lved in cul­tu­ral mana­ge­ment and music edu­ca­tion. She was selec­ted for the Euro­pe­an Music Council’s fel­low­ship pro­gram (2018–2020) and has sin­ce desi­gned and orga­ni­zed Euro­pe­an edu­ca­tio­nal pro­jects for young musi­cians and music teachers. Her work with the non-pro­fit orga­ni­za­tion “bear­ti­ve” inc­lu­des nota­ble events like the Music Dia­ries and the Tarat­sa Inter­na­tio­nal Film Festi­val. In 2018, she foun­ded the inter­na­tio­nal festi­val “Women Com­po­sing in the Bal­kans,” which was shor­tli­sted for the Clas­si­cal NEXT Inno­va­tion Award 2019. She also served as Pro­duc­tion Mana­ger for the 9th Cyprus New Music Festi­val in 2020 and joined the cura­to­rial team for the “Music Brid­ge abo­ve Syn­grou” Festi­val in Athens in 2024. Cur­ren­tly, she is the arti­stic direc­tor of the “Toy­ful Music Festi­val” in Cyprus. Iro’s edu­ca­tio­nal back­gro­und inc­lu­des a Pia­no Diplo­ma with Highest Distinc­tion from the Athens Con­se­rva­to­ry, whe­re she stu­died under E. Ala­kio­zi­dou, along with advan­ced stu­dies in the­ory and double bass. She has par­ti­ci­pa­ted in work­shops and masterc­las­ses focu­sed on con­tem­po­ra­ry music, inc­lu­ding “The Pia­no in the 20th & 21st cen­tu­ry” led by Loren­da Ramou. She holds degre­es in Music Scien­ce and Art as well as a Bache­lor in Eco­no­mics. Cur­ren­tly, Iro teaches pia­no and music the­ory at the Muni­ci­pal Con­se­rva­to­ry of Pyla­ia-Hor­tia­tis, whe­re she also coor­di­na­tes inter­na­tio­nal rela­tions. Sin­ce 2023, she has been the Arti­stic Direc­tor of the Con­se­rva­to­ry of De La Sal­le Col­le­ge in Thessaloniki.

Tha­lia Papa­do­po­ulou was born in Laris­sa in 1989. She is a pia­nist, pia­no accom­pa­nist and pia­no teacher based in Athens. She main­ly par­ti­ci­pa­tes in con­tem­po­ra­ry per­for­man­ces as a solo pia­nist or mem­ber of cham­ber music ensem­bles and does the pre­miers of new pie­ces by com­po­sers. She also fre­qu­en­tly records new works for solo pia­no or ensem­bles. In 2021, she foun­ded the non­pro­fit cul­tu­ral orga­ni­sa­tion Arti­vi­stas. Tha­lia is a mem­ber of Pythia Trio with the pia­ni­sts Myr­tis Akri­vou (GR) and Iro Menegou(GR). She forms a duet with the pia­nist Myr­to Akrivou(GR), whe­re they focus on the reper­to­ire for two pia­nos. She also col­la­bo­ra­tes with the flu­tist Eva Sta­vrou (CY), spe­cia­li­sing on the reper­to­ire of the 20th and the 21st cen­tu­ry. Tha­lia and Eva were selec­ted in 2021 by the Onas­sis Foun­da­tion to par­ti­ci­pa­te in the pro­ject a “Music Brid­ge Over Syn­grou Ave­nue”, which inc­lu­des the co-cre­ation, per­for­man­ce and recor­ding of a new pie­ce for alto flu­te and pia­no with the com­po­ser Anthi Damvo­une­li. Also, they were among the arti­sts fun­ded by i‑portunus of Cre­ati­ve Euro­pe in 2021 to tra­vel and work with com­po­sers in Paris (Phi­lip Hurel – Con­se­rva­to­ire à Ray­onen­ment Régio­nal de Paris), Bucha­rest (Dia­na Rota­ru – Uni­ver­si­ty of Bucha­rest) and Munich (Minas Bor­bo­uda­kis). Sin­ce 2023 she col­la­bo­ra­tes with the com­po­ser Sofia Kamay­ian­ni and par­ti­ci­pa­tes in her one-act chil­dre­n’s ope­ra enti­tled “I am a tree that spe­aks” which is pre­sen­ted in the­atres, museums and scho­ols in Gre­ece, Ger­ma­ny and Belgium.

She gra­du­ated from the Con­se­rva­to­rium of Maastricht in the Master in Music/ Edu­ca­tion track and from the Musi­cal Depart­ment of the Natio­nal and Kapo­di­strian Uni­ver­si­ty of Athens. She has also obta­ined her Pia­no Diplo­ma from the Skal­kot­tas Con­se­rva­to­ire and Har­mo­ny and Coun­ter­po­int Diplo­mas from the Natio­nal Con­se­rva­to­ry in Athens. Tha­lia Papa­do­po­ulou has spent six mon­ths at the Musi­co­lo­gy Depart­ment of Uni­ver­si­té de Lyon Lumi­ère 2, as an Era­smus student.

Her love for con­tem­po­ra­ry music and cre­ation led her to attend masterc­las­ses with renow­ned pia­ni­sts such as Fl. Bof­fard, Vl. Viar­do, D. Live­ly, G. Boga­nyi, F. Jacqu­inot, St. Tho­mo­po­ulos, B. Tane­va, D. Toufe­xis, and the com­po­sers Fr. Rzew­ski, Al. Louvier and Fr.-B. Mâche. Sin­ce 2015 she is an acti­ve par­ti­ci­pant at the semi­nar “The pia­no in the 20th and 21st cen­tu­ry” led by Loren­da Ramou, at the Athens Con­se­rva­to­ire. She par­ti­ci­pa­tes in nume­ro­us work­shops to enhan­ce the appre­cia­tion of con­tem­po­ra­ry music. One of them focu­ses on the per­for­man­ce of Aperghis’s Énu­méra­tions under the guidan­ce of the com­po­ser Nico­las Tzortzis.

Tha­lia Papa­do­po­ulou is an expe­rien­ced accom­pa­nist and has par­ti­ci­pa­ted in the Col­la­bo­ra­ti­ve Ope­ra pro­ject (The­ocha­ra­kis Foun­da­tion, Athens), at voice reci­tals at Lito and Ange­los Kata­ko­uzi­nos Foun­da­tion and others. Sin­ce 2012, she has col­la­bo­ra­ted with seve­ral the­atre gro­ups as a per­for­mer and music direc­tor (the­atri­cal plays or edu­ca­tio­nal pro­grams in Athens and other cities).

As a pia­no teacher and accom­pa­nist, she works at the Pro­ti­po Con­se­rva­to­ry of Eastern Atti­ca and the Μuni­ci­pal Con­se­rva­to­ry of Nea Ionia (Athens).

Bilety

30 PLN

Wkrótce