Przejdź do treści

Dźwiękoksiężnik

30.09-03.10 WT-PT

30 PLN

Zapra­sza­my naj­młod­szych słu­cha­czy do magicz­ne­go świa­ta dźwię­ków – muzycz­nych i nie­mu­zycz­nych, pięk­nych i dener­wu­ją­cych, zwy­czaj­nych… i cał­kiem niecodziennych.

Boha­te­ro­wie mikro-ope­ry dzie­cię­cej „Dźwię­kok­sięż­nik”, czy­li Dźwię­kok­sięż­nik i jego pomoc­nik Kle­ofas spe­cja­li­zu­ją się w wytwa­rza­niu dźwię­ko­wych elik­si­rów. Ich pra­cow­nia kipi od roz­ma­itych odgło­sów – intry­gu­ją­cych brzmień przy­ro­dy, ale też gło­śnych dźwię­ków pra­cu­ją­cych maszyn. Pew­ne­go dnia cza­ro­dzie­je otrzy­mu­ją zada­nie, któ­re wyda­je się nie­moż­li­we do wyko­na­nia: mają stwo­rzyć elik­sir ciszy dla pew­nej damy któ­ra nie może znieść ota­cza­ją­ce­go ją hała­su. Trud­no­ści ze stwo­rze­niem takiej mik­stu­ry, moty­wu­ją przy­ja­ciół do wypra­wy w świat w celu poszu­ki­wa­nia ide­al­nej ciszy.

Obsa­da utwo­ru jest nie­wiel­ka. Oprócz soli­stów, usły­szy­cie obój, wio­lon­cze­lę, for­te­pian i elek­tro­ni­kę. Istot­nym aspek­tem war­stwy muzycz­nej jest sze­ro­kie zasto­so­wa­nie roz­sze­rzo­nych tech­nik gry na instru­men­tach oraz roz­sze­rzo­nych tech­nik wokal­nych. Wyko­rzy­sta­nie takich brzmień, jak gra na stro­iku obo­ju, ude­rza­nie w pudło rezo­nan­so­we wio­lon­cze­li, mul­ti­fo­ny, śpiew ali­kwo­to­wy i uży­cie przed­mio­tów codzien­ne­go użyt­ku do wydo­by­cia dźwię­ków, nawią­zu­je do libret­ta „Dźwię­kok­sięż­ni­ka”, opo­wia­da­ją­ce­go o nie­zwy­kłych, hip­no­ty­zu­ją­cych brzmie­niach, któ­re wytwa­rza tytu­ło­wy boha­ter. Boga­ta w nie­kon­wen­cjo­nal­ne dźwię­ki jest też war­stwa elek­tro­nicz­na, będą­ca waż­nym ele­men­tem dźwię­ko­wo-muzycz­ne­go laboratorium.

Pro­gram:

Alek­san­dra Chmie­lew­ska – mikro-ope­ra dzie­cię­ca „Dźwię­kok­sięż­nik”*

*pra­wy­ko­na­nie

Wystą­pią:

Krzysz­tof Rataj­ski bas

Ambro­ży Gola­chow­ski tenor

Nata­lia Jaro­sie­wicz sopran

Alek­san­dra Popio­łek-Walic­ki for­te­pian

Filip Spor­niak wio­lon­cze­la

Maria Bana­szak obój

Alek­san­dra Chmie­lew­ska elek­tro­ni­ka

Reali­za­cja:

kon­cep­cja pro­gra­mo­wa i tekst: Alek­san­dra Chmie­lew­ska
pro­duk­cja: Olga Pasek
iden­ty­fi­ka­cja wizu­al­na: Kata­rzy­na Kostec­ka
reży­se­ria dźwię­ku: Kosma Standera

reży­se­ria: Mił­ka Dziasek

Sce­no­gra­fia: Bar­ba­ra Niestrawska

Video: Mag­da­le­na Parszewska

wię­cej infor­ma­cji na stro­nie ope­ry: https://​dzwie​kok​sie​znik​.pl/ 

Prze­strzeń Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab współ­fi­nan­su­je Mia­sto Sto­łecz­ne War­sza­wa.
Patro­nem medial­nym Prze­strze­ni Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab jest POLMIC​.PL i Dwój­ka Pol­skie Radio.

Utwór powstał w ramach Sty­pen­dium Twór­cze­go Mini­stra Kul­tu­ry i Dzie­dzic­twa Narodowego.

Bilety

30 PLN

Wkrótce