Przejdź do treści

Tkanki tożsamości: międzypokoleniowe warsztaty dla kobiet

27.09-28.09 SB-ND

Spo­tkaj­my się w krę­gu, aby wspól­nie roz­ma­wiać, dzie­lić się doświad­cze­nia­mi i odkry­wać róż­ne per­spek­ty­wy kobie­co­ści. W bez­piecz­nej i twór­czej atmos­fe­rze przyj­rzy­my się temu, czym dla nas jest wol­ność, jakie war­to­ści chce­my prze­ka­zy­wać kolej­nym poko­le­niom i jak może­my wspie­rać się nawzajem.

Warsz­ta­ty będą połą­cze­niem roz­mo­wy, pra­cy z obra­zem (foto­gra­fie i sztu­ka współ­cze­sna) oraz pro­stych zadań rucho­wych, któ­re pomo­gą wyra­zić to, co cza­sem trud­no ująć sło­wa­mi. To czas, aby zatrzy­mać się, posłu­chać sie­bie i innych kobiet – matek, córek, babć – i poszu­kać wspól­nych nici łączą­cych nasze doświadczenia.

👉 Zebra­ny pod­czas warsz­ta­tów mate­riał sta­nie się inspi­ra­cją do powsta­nia spek­ta­klu, w któ­rym głos kobiet róż­nych poko­leń wybrzmi we wspól­nej opo­wie­ści.
👉 Udział w warsz­ta­tach jest bez­płat­ny

👉 Licz­ba miejsc jest ogra­ni­czo­na – obo­wią­zu­ją zapi­sy. Zgło­sze­nia pro­si­my prze­słać na e‑mail: supermarket.artystyczny@gmail.com 

Warsz­tat popro­wa­dzą cho­re­ograf­ka Liwia Bar­gieł-Kieł­bo­wicz, artyst­ka wizu­al­na Mar­ta Jar­nusz­kie­wicz oraz psy­cho­loż­ka Wero­ni­ka Morawiec.

Reali­za­cja:
orga­ni­za­tor: Sto­wa­rzy­sze­nie Super­mar­ket Arty­stycz­ny
pro­duk­cja: Zofia Zaj­kow­ska
iden­ty­fi­ka­cja wizu­al­na: Alek­san­dra Ołdak

Pro­jekt współ­fi­nan­su­je Mia­sto Sto­łecz­ne War­sza­wa
Prze­strzeń Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab współ­fi­nan­su­je Mia­sto Sto­łecz­ne War­sza­wa.
Patro­nem medial­nym Prze­strze­ni Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab jest POLMIC​.PL. i Dwój­ka Pol­skie Radio.

Pro­wa­dzą­ce

Liwia Bar­gieł-Kieł­bo­wicz
Absol­went­ka Kon­ser­wa­to­rium Tań­ca Współ­cze­sne­go Tri­ni­ty Laban w Lon­dy­nie. Dok­tor sztu­ki w dzie­dzi­nie Sztuk Teatral­nych. Wykła­dow­czy­ni na Aka­de­mii Teatral­nej A. Zelwe­ro­wi­cza w War­sza­wie.
Jako tan­cer­ka wystą­pi­ła min. w spek­ta­klach Caro­lin Finn, Guil­her­me Bothe­lo, Macie­ja Kuź­miń­skie­go, Hygi­na Deli­ma­ta, Miko­ła­ja Miko­łaj­czy­ka, Tom­ka Cie­siel­skie­go, Uli Sic­kle, Elwi­ry Pio­run, Wal­de­ma­ra Raźniaka.

Jest autor­ką cho­re­ogra­fii do spek­ta­kli teatral­nych Joan­na Sza­lo­na. Kró­lo­wa, Tra­ge­dia Jana X (reż. W. Raź­niak), Opo­wia­da­nie Bra­zy­lij­skie (reż. M. Hyc­nar), Demon Teatru, czy­li mniej­sza o to (reż. A. Doma­lik), Wiedź­min (reż. W. Kościel­niak), Trąb­ka do słu­cha­nia (reż. M.Bednarkiewicz). Reży­ser­ka spek­ta­kli teatral­nych: Ilu­mi­na­cje, Wit­zel­sucht, Szron/Frost, Body Bank, Enco­re oraz wspó­lau­tor­ka (razem z Lilian­na Krych) per­for­ma­tyw­nej inter­pre­ta­cji Tre­ati­se Cor­ne­liu­sa Car­dew (zamo­wie­nie War­szaw­skiej Jesie­ni 2016).  Od 2015 roku współ­pra­cu­je z artyst­ką wizu­al­ną Mar­tą Jar­nusz­kie­wicz, z któ­rą stwo­rzy­ła pra­ce Nul­l­punkt, Pozy­cja począt­ko­wa – wer­ty­kal­na, Tachyp­noe, Pro­jekt Ana­berg. Od 2020 roku pra­cu­je z arty­stą wizu­al­nym Bar­tło­mie­jem Kieł­bo­wi­czem. Razem stwo­rzy­li cykl prac video Pan­de­mo­bo­ok, oraz per­for­mens Stret­ching. Od 2024 roku wystę­pu­je w spek­ta­klu Wero­ni­ki Pel­czyń­skiej Dan­ces for Lucia, reali­zo­wa­ne­go we współ­pra­cy z Klang Forum Wien dla Implu­stanz Festi­val.
Mar­ta Jar­nusz­kie­wicz
Artyst­ka wizu­al­na, edu­ka­tor­ka, wykła­dow­czy­ni Aka­de­mii Sztuk Pięk­nych i War­szaw­skiej Szko­ły Fil­mo­wej. Absol­went­ka Wydzia­łu Sztu­ki Mediów na war­szaw­skiej ASP. Miesz­ka w Ber­li­nie. Jej pra­ce poka­zy­wa­ne były m.in. w Salo­nie Aka­de­mii w War­sza­wie, GSW w Opo­lu, Wester­gas­fa­briek w Amster­da­mie, Teatrze Nowym w War­sza­wie, BWA w Zie­lo­nej Górze, Lokal_30 w War­sza­wie, Cen­trum Sztu­ki Współ­cze­snej w Miń­sku, Muzeum Etno­gra­ficz­nym w War­sza­wie. Jest lau­re­at­ką kil­ku nagród m.in. Nagro­dy Głów­nej w kon­kur­sie Naj­lep­szych Dyplo­mów Sztu­ki Mediów pod­czas Wro Media Art. W ramach prak­ty­ki arty­stycz­nej two­rzy wie­lo­ka­na­ło­we insta­la­cje wideo, ani­ma­cje, kom­po­zy­cje rucho­we i dzia­ła­nia per­for­ma­tyw­ne. Swe pra­ce kon­cen­tru­je na róż­no­rod­nych mode­lach ruchu wpi­sa­nych w rze­czy­wi­stość spo­łecz­no-poli­tycz­ną, poszu­ku­jąc w niej kry­tycz­ne­go poten­cja­łu. Od dwóch lat w ramach nie­za­leż­nych badań nauko­wych przy­glą­da się sze­ro­kie­mu zagad­nie­niu edu­ka­cji arty­stycz­nej, kwe­stio­nu­jąc jej sta­tus quo. W 2024 roku roz­po­czę­ła pro­jekt ART ASK, będą­cy inku­ba­to­rem i prze­strze­nią twór­cze­go i kry­tycz­ne­go dia­lo­gu na temat współ­cze­snych prak­tyk edu­ka­cyj­nych w polu sztu­ki. W ramach pro­jek­tu pro­wa­dzi pod­cast ART ASK dostęp­ny na plat­for­mach stre­amin­go­wych. Jest tak­że pomy­sło­daw­czy­nią i kura­tor­ką plat­for­my 3‑ELEMENTS dzia­ła­ją­cej na prze­cię­ciu 3 obsza­rów: sztu­ki, edu­ka­cji i eko­lo­gii wzbo­ga­ca­jąc dys­kurs o eko­lo­gicz­nych prak­ty­kach arty­stycz­no-edu­ka­cyj­nych, któ­re czer­pią z róż­no­rod­no­ści kul­tu­ro­wej, a tak­że wie­dzy sytu­owa­nej i wymia­ny mię­dzy­ge­ne­ra­cyj­nej.
Wero­ni­ka Mora­wiec
Jest psy­cho­loż­ką i bywa kura­tor­ką sztu­ki. Od 2018 roku łączy pra­cę jako tera­peut­ka i kura­tor­ka pro­jek­tów arty­stycz­nych z opie­ką nad dwo­ma syna­mi. Jest współ­twór­czy­nią Ple­num Osób Opie­ku­ją­cych Się i kolek­ty­wu NOKS, była uczest­nicz­ką pro­gra­mu Cura­to­rial Inten­si­ve na Bien­na­le Sztu­ki Współ­cze­snej w Lagos w Nige­rii. W 2021 była kura­tor­ką rezy­den­cji arty­stycz­nej w Goy­ki 3 Art Inku­ba­to­rze w Sopo­cie, w 2023 gości­ła razem z Nok­sem na 35. Bien­na­le Gra­fi­ki w Lju­bl­ja­nie. Obec­nie naj­chęt­niej współ­two­rzy tek­sty z oso­ba­mi arty­stycz­ny­mi i badacz­ka­mi i pro­wa­dzi warsz­ta­ty roz­wo­jo­we, zbu­do­wa­ne wokół rela­cji z mat­ką. Uczest­ni­czy w reali­za­cji pro­jek­tów takich jak: kon­fe­ren­cja i publi­ka­cja „Light As A Cre­ati­ve Tool” we współ­pra­cy z dr hab. Rober­tem Sochac­kim (ASP im. E. Gep­per­ta we Wrocławiu),oraz ON Public Gal­le­ry – efe­me­rycz­nej gale­rii poja­wia­ją­cej się w prze­strze­ni publicz­nej. Spe­cja­list­ka tera­pii osób z pro­ble­mem uza­leż­nie­nia i współ­uza­leż­nie­nia, obec­nie w trak­cie szko­le­nia psy­cho­te­ra­peu­tycz­ne­go Core Tra­ining ISTDP.

Bilety

Wstęp wolny

Wkrótce