
Nothing Left / Nothing’s Right

Wieczór dwóch solowych form tanecznych i dwóch języków ruchu: tańca współczesnego i butoh.
Prace Agi Sterczyńskiej i Anny Juniewicz – artystek, które po raz pierwszy spotkały się poprzez cytat: “I dreamt I went to the doctor’s and she gave me eight minutes to live – I’d been sitting in the fucking waiting room half an hour”. — Sarah Kane, 4.48 Psychosis „Śniło mi się, że poszłam do lekarki i powiedziała, że zostało mi osiem minut życia. Czekałam w pierdolonej poczekalni pół godziny”. — Sarah Kane, 4.48 Psychosis w przekładzie Klaudyny Rozhin na potrzeby spektaklu w reż. Grzegorza Jarzyny
Łączny czas trwania wieczoru: ok. 60 minut.
Program:
Solo 1: Nothing Left… besides the leftovers of self that refused to die.
Choreografia i wykonanie: Aga Sterczyńska
Projekt był realizowany ze środków Narodowego instytutu Muzyki i Tańca w ramach Programu Wspieranie Aktywności Międzynarodowej.
Solo 2: Nothing’s Right (Handle With Care)
Żart uchylił drzwi. Sen wszedł z buta. Performans taneczny oparty o butoh – kontrkulturową formę tańca, powstałą w Japonii w drugiej połowie XX w. Butoh to taniec ciemności, która igra – z oczekiwaniami, z ciałem, z czasem.
Choreografia, wykonanie i kostium: Anna Juniewicz
Uwaga: performans Nothing’s Right przeznaczony dla widzów dorosłych, zawiera sceny nagości.
Wystąpią:
Aga Sterczyńska
Anna Juniewicz
Realizacja:
koncepcja programowa i tekst: Aga Sterczyńska, Anna Juniewicz
produkcja: Olga Pasek
identyfikacja wizualna: Aleksandra Ołdak
Przestrzeń Muzyki Współczesnej Hashtag Lab współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa.
Patronem medialnym Przestrzeni Muzyki Współczesnej Hashtag Lab jest POLMIC.PL.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o artystkach:
Aga Sterczyńska
Choreografka, tancerka, improwizatorka, badaczka tańca. W praktyce artystycznej podejmuje tematykę tożsamości, wstydu, (braku) wolności, wewnętrznych stanów liminalnych i nienormatywności. Działa w Polsce i za granicą. Rezydencje artystyczne realizowała m.in. w Studio Chroma we Francji (Culture Moves Europe), interdyscyplinarnym Lademoen Kunstnerverksteder (LKV) w Norwegii, Kelim Choreography Center w Izraelu i online. Trzykrotnie była beneficjentką Programu Wspieranie Aktywności Międzynarodowej Narodowego instytutu Muzyki i Tańca. Praca nad solo Nothing left rozpoczęła się w ramach tegorocznego projektu w Centro Nazionale di Produzione della Danza Cango Virgilio Sieni we Florencji zrealizowanego dzięki wsparciu NIMiT.
Anna Juniewicz
Tancerka, performerka, artywistka. W tańcu korzysta przede wszystkim z technik butoh, które praktykuje od 15 lat jako taniec prowokacji i zabawy, cienia i zakazanych kolorów. W 2017 roku na zaproszenie Tetsuro Fukuhary wzięła udział w projekcie rezydencyjnym New Butoh Space Dance w Tokio. Występowała m.in. w Nowym Teatrze, Teatrze Studio, Centrum Manggha w Krakowie, KANAL–Centre Pompidou w Brukseli, czy w Tevere Art Gallery w Rzymie. Prezentowała solowe choreografie na międzynarodowych festiwalach tanecznych Butohpolis w Warszawie (2023, 2024) i En Chair et en Son w Paryżu (2023). Od 2021 r. tworzy kameralne taneczne formy filmowe – w większości reżyserowane, kręcone, tańczone i montowane samodzielnie.