Przejdź do treści

Nothing Left / Nothing’s Right

12.10 ND 19:00

30 PLN

Wie­czór dwóch solo­wych form tanecz­nych i dwóch języ­ków ruchu: tań­ca współ­cze­sne­go i butoh. 

Pra­ce Agi Ster­czyń­skiej i Anny Junie­wicz – arty­stek, któ­re po raz pierw­szy spo­tka­ły się poprzez cytat: “I dre­amt I went to the doctor’s and she gave me eight minu­tes to live – I’d been sit­ting in the fuc­king waiting room half an hour”. — Sarah Kane, 4.48 Psy­cho­sis „Śni­ło mi się, że poszłam do lekar­ki i powie­dzia­ła, że zosta­ło mi osiem minut życia. Cze­ka­łam w pier­do­lo­nej pocze­kal­ni pół godzi­ny”. — Sarah Kane, 4.48 Psy­cho­sis w prze­kła­dzie Klau­dy­ny Roz­hin na potrze­by spek­ta­klu w reż. Grze­go­rza Jarzyny

Łącz­ny czas trwa­nia wie­czo­ru: ok. 60 minut.

Program:

Solo 1: Nothing Left… besi­des the lefto­vers of self that refu­sed to die.

Cho­re­ogra­fia i wyko­na­nie: Aga Sterczyńska

Pro­jekt był reali­zo­wa­ny ze środ­ków Naro­do­we­go insty­tu­tu Muzy­ki i Tań­ca w ramach Pro­gra­mu Wspie­ra­nie Aktyw­no­ści Międzynarodowej.

Solo 2: Nothing’s Right (Han­dle With Care)

Żart uchy­lił drzwi. Sen wszedł z buta. Per­for­mans tanecz­ny opar­ty o butoh – kontr­kul­tu­ro­wą for­mę tań­ca, powsta­łą w Japo­nii w dru­giej poło­wie XX w. Butoh to taniec ciem­no­ści, któ­ra igra – z ocze­ki­wa­nia­mi, z cia­łem, z czasem.

Cho­re­ogra­fia, wyko­na­nie i kostium: Anna Juniewicz

Uwa­ga: per­for­mans Nothing’s Right prze­zna­czo­ny dla widzów doro­słych, zawie­ra sce­ny nagości.

Wystąpią:

Aga Ster­czyń­ska
Anna Junie­wicz

Realizacja:

kon­cep­cja pro­gra­mo­wa i tekst: Aga Ster­czyń­ska, Anna Junie­wicz
pro­duk­cja: Olga Pasek
iden­ty­fi­ka­cja wizu­al­na: Alek­san­dra Ołdak

Prze­strzeń Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab współ­fi­nan­su­je Mia­sto Sto­łecz­ne War­sza­wa.
Patro­nem medial­nym Prze­strze­ni Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab jest POLMIC​.PL.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o artystkach:

Aga Ster­czyń­ska
Cho­re­ograf­ka, tan­cer­ka, impro­wi­za­tor­ka, badacz­ka tań­ca. W prak­ty­ce arty­stycz­nej podej­mu­je tema­ty­kę toż­sa­mo­ści, wsty­du, (bra­ku) wol­no­ści, wewnętrz­nych sta­nów limi­nal­nych i nie­nor­ma­tyw­no­ści. Dzia­ła w Pol­sce i za gra­ni­cą. Rezy­den­cje arty­stycz­ne reali­zo­wa­ła m.in. w Stu­dio Chro­ma we Fran­cji (Cul­tu­re Moves Euro­pe), inter­dy­scy­pli­nar­nym Lade­mo­en Kunst­ne­rverk­ste­der (LKV) w Nor­we­gii, Kelim Cho­re­ogra­phy Cen­ter w Izra­elu i onli­ne. Trzy­krot­nie była bene­fi­cjent­ką Pro­gra­mu Wspie­ra­nie Aktyw­no­ści Mię­dzy­na­ro­do­wej Naro­do­we­go insty­tu­tu Muzy­ki i Tań­ca. Pra­ca nad solo Nothing left roz­po­czę­ła się w ramach tego­rocz­ne­go pro­jek­tu w Cen­tro Nazio­na­le di Pro­du­zio­ne del­la Dan­za Can­go Vir­gi­lio Sie­ni we Flo­ren­cji zre­ali­zo­wa­ne­go dzię­ki wspar­ciu NIMiT.

Anna Junie­wicz
Tan­cer­ka, per­for­mer­ka, arty­wist­ka. W tań­cu korzy­sta przede wszyst­kim z tech­nik butoh, któ­re prak­ty­ku­je od 15 lat jako taniec pro­wo­ka­cji i zaba­wy, cie­nia i zaka­za­nych kolo­rów. W 2017 roku na zapro­sze­nie Tet­su­ro Fuku­ha­ry wzię­ła udział w pro­jek­cie rezy­den­cyj­nym New Butoh Spa­ce Dan­ce w Tokio. Wystę­po­wa­ła m.in. w Nowym Teatrze, Teatrze Stu­dio, Cen­trum Mang­gha w Kra­ko­wie, KANAL–Centre Pom­pi­dou w Bruk­se­li, czy w Teve­re Art Gal­le­ry w Rzy­mie. Pre­zen­to­wa­ła solo­we cho­re­ogra­fie na mię­dzy­na­ro­do­wych festi­wa­lach tanecz­nych Butoh­po­lis w War­sza­wie (2023, 2024) i En Cha­ir et en Son w Pary­żu (2023). Od 2021 r. two­rzy kame­ral­ne tanecz­ne for­my fil­mo­we – w więk­szo­ści reży­se­ro­wa­ne, krę­co­ne, tań­czo­ne i mon­to­wa­ne samodzielnie.

Bilety

30 PLN

Wkrótce