Przejdź do treści

Rust of Reverence

22.02 SB 19:00

40 PLN

Tytuł Rust of Reve­ren­ce (dosłow­nie „rdza czci” czy też „ero­zja chwa­ły”) nawią­zu­je do idei ero­zji war­to­ści,  ich porzu­ce­nia i zde­wa­lu­owa­nia przez czas, zmien­ne prio­ry­te­ty i inne okoliczności.

Rust of Reve­ren­ce to utwór na zespół, live elec­tro­nics i wideo.

Utwór osa­dzo­ny jest głę­bo­ko w tra­dy­cji kul­tu­ry bia­ło­ru­skiej – rodzi­me­go kra­ju kom­po­zy­to­ra, Andrie­ja Evdo­ki­mo­va. W war­stwie muzycz­nej nar­ra­cyj­nej kom­po­zy­cja odno­si się do bogac­twa tej kul­tu­ry, jed­no­cze­śnie wska­zu­jąc na jej kru­chość w trud­nych realiach spo­łecz­no-poli­tycz­nych. Jest to reflek­sja nad prze­trwa­niem kul­tu­ry i tra­dy­cji w świe­cie, któ­ry czę­sto zmu­sza je do ukry­wa­nia się lub rady­kal­nej transformacji.

W war­stwie elek­tro­nicz­nej wyko­rzy­sta­ne zosta­ły ory­gi­nal­ne bia­ło­ru­skie pie­śni ludo­we i muzy­ka instru­men­tal­na, pod­da­ne inten­syw­nym cyfro­wym prze­kształ­ce­niom, zacho­wu­ją­cym sub­tel­ne echa pier­wot­ne­go mate­ria­łu, nada­jąc mu rów­no­cze­śnie nie­po­ko­ją­cy, nie­ludz­ki cha­rak­ter. War­stwa wideo wpro­wa­dza wizu­al­ne odnie­sie­nia do tema­ty­ki ero­zji pamię­ci kul­tu­ro­wej i zna­cze­nia korze­ni. Kom­po­zy­cja skła­da się z 13 czę­ści, trwa­ją­cych oko­ło 55 minut.

Rust of Reve­ren­ce to nie tyl­ko muzycz­na opo­wieść, ale też arty­stycz­na medy­ta­cja nad pamię­cią, stra­tą i pró­bą odna­le­zie­nia nowe­go sen­su w znie­kształ­co­nym dziedzictwie.

Pro­gram:

Andriej Evdo­ki­mov Rust of Reverence*

*pra­wy­ko­na­nie

Wystą­pią:

Ania Kar­po­wicz flet
Gabrie­la Gra­boń altów­ka*
Domi­nik Pło­ciń­ski wio­lon­cze­la
Andriej Evdo­ki­mov live elec­tro­nics
Pali­na Kama­ro­wa wideo

Adam Elja­siń­ski klar­net

*Aka­de­mia Pro

Reali­za­cja:

kura­tor: Woj­ciech Bła­żej­czyk          
pro­duk­cja: Mar­ta Piór­kow­ska
iden­ty­fi­ka­cja wizu­al­na: Alek­san­dra Ołdak
reży­se­ria dźwię­ku: Andriej Evdo­ki­mov, Woj­ciech Błażejczyk

Wię­cej o artystach/utworach:

Andrew Evdo­ki­mov – muzyk, kom­po­zy­tor, pro­du­cent muzycz­ny i reali­za­tor dźwię­ku uro­dzo­ny w Bia­ło­ru­si. Obec­nie miesz­ka w War­sza­wie. Jest absol­wen­tem Aka­de­mii Muzycz­nej im. Felik­sa Nowo­wiej­skie­go w Byd­gosz­czy kie­run­ku kom­po­zy­cja muzy­ki teatral­nej i fil­mo­wej oraz Aka­de­mii Dzien­ni­kar­stwa i Reali­za­cji Dźwię­ku w War­sza­wie kie­run­ku reali­za­cja dźwię­ku.
W ostat­nich latach naj­czę­ściej pra­cu­je przy pro­jek­tach teatral­nych jako kom­po­zy­tor i reali­za­tor dźwię­ku. W swo­ich pra­cach wyko­rzy­stu­je kom­bi­na­cję róż­nych tech­nik i sty­lów, a muzy­kę czę­sto cha­rak­te­ry­zu­je mrocz­ny nastrój i tema­ty­ka zwią­za­na z tra­gi­zmem ist­nie­nia czło­wie­ka w świecie.

Pali­na Kama­ro­va – artyst­ka mul­ti­me­dial­na uro­dzo­na w Bia­ło­ru­si, jest absol­went­ką Aka­de­mii Sztuk Pięk­nych wydzia­łu Sztu­ki Mediów. Obec­nie miesz­ka i two­rzy w War­sza­wie. W swo­ich pra­cach wyko­rzy­stu­je foto­gra­fię, foto­gra­me­trię, chmu­ry punk­tów, cyfro­we ska­ny. Autor­ka prac wideo, zdjęć, doświad­cze­nia VR z ele­men­ta­mi fil­mu wolu­me­trycz­ne­go. W swo­ich pro­jek­tach podej­mu­je pro­blem toż­sa­mo­ści, opre­sji, trau­my i prze­strze­ni pamięci.


Pro­jekt został  zre­ali­zo­wa­ny w ramach Pro­gra­mu Sty­pen­dial­ne­go Mini­stra Kul­tu­ry i Dzie­dzic­twa Naro­do­we­go Gau­de Polonia.

Prze­strzeń Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab współ­fi­nan­su­je Mia­sto Sto­łecz­ne War­sza­wa.
Patro­nem medial­nym Prze­strze­ni Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab jest POLMIC​.PL.

Bilety

40 PLN

Wkrótce