Przejdź do treści

Wprowadzenie do metody Michaiła Czechowa

11.09 CZW 19:00

Jed­no­ra­zo­we, dwu­go­dzin­ne, inten­syw­ne spo­tka­nie, któ­re wpro­wa­dzi uczest­ni­ków w jed­ną z naj­bar­dziej inspi­ru­ją­cych i twór­czych tech­nik aktor­skich XX wieku.

Meto­da Micha­iła Cze­cho­wa, cenio­na m.in. przez Anthony’ego Hop­kin­sa i Mary­lun Mon­roe i Clin­ta Eastwo­od’a, łączy pra­cę z wyobraź­nią, impul­sem i tzw. psy­cho­lo­gicz­nym gestem, pozwa­la­jąc akto­ro­wi prze­kra­czać wła­sne ogra­ni­cze­nia i docie­rać do praw­dzi­wej eks­pre­sji.
Pod­czas warsz­ta­tu uczest­ni­cy pozna­ją fun­da­men­ty tej meto­dy i jej zasto­so­wa­nie w prak­ty­ce sce­nicz­nej, nauczą się, jak wyobraź­nia może stać się źró­dłem żywe­go, auten­tycz­ne­go dzia­ła­nia, odkry­ją rolę psy­cho­lo­gicz­ne­go gestu jako narzę­dzia budo­wa­nia posta­ci, a dzię­ki ćwi­cze­niom z ele­men­ta­mi pan­to­mi­my nauczą się pre­cy­zji ruchu, uważ­no­ści na gest i świa­do­me­go korzy­sta­nia z języ­ka ciała.

Warsz­tat jest otwar­ty zarów­no dla osób z doświad­cze­niem aktor­skim, jak i tych, któ­re dopie­ro roz­po­czy­na­ją swo­ją przy­go­dę z teatrem. To prze­strzeń poszu­ki­wań, eks­pe­ry­men­tów i pra­cy w atmos­fe­rze swo­bo­dy twórczej.

Prowadzący warsztaty:

Ire­ne­usz Wojaczek

Zgłoszenia:

690 691 552

 irek.wojaczek@gmail.com 

Prze­strzeń Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab współ­fi­nan­su­je Mia­sto Sto­łecz­ne War­sza­wa.
Patro­nem medial­nym Prze­strze­ni Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab jest POLMIC​.PL i Dwój­ka Pol­skie Radio

Więcej o prowadzącym:


Ire­ne­usz Woja­czek
Rzeź­biarz, arty­sta pla­styk, gra­fik, wszech­stron­ny aktor. Absol­went Aka­de­mii Sztuk Pięk­nych w War­sza­wie na wydzia­le rzeź­by. Teatrem zaj­mu­je się od 2012 roku, kształ­cił swo­je umie­jęt­no­ści w War­szaw­skim Cen­trum Pan­to­mi­my oraz w Stu­dio Teatral­nym Kadr. Absol­went Labo­ra­to­rium Maisne­ra oraz Micha­el Che­khov Stu­dio Poland. Obec­nie stu­diu­je w War­szaw­skiej Szko­le Fil­mo­wej. Posia­da łącz­nie 7 lat  nauki i tre­nin­gu sztu­ki aktor­skiej, 13 lat doświad­cze­nia jako aktor mim oraz 8 lat doświad­cze­nia jako aktor dra­ma­tycz­ny. Czyn­nie uczest­ni­czył w wie­lu kur­sach i warsz­ta­tach pro­wa­dzo­nych przez wybit­nych akto­rów i reży­se­rów, takich jak Lio­nel Menard, Alek­san­der Nean­der, Wol­fram Bode­ker, Greg Gold­ston, Radim Vizva­ry. Uczest­ni­czył w warsz­ta­tach aktor­kich pro­wa­dzo­nych przez reży­ser­kę Jago­dę Szelc oraz reży­se­ra­mi castin­gów m.in. Zbi­gnie­wem Dzię­gie­lem, Mał­go­rza­tą Adam­ska, Nad­ią Lebik, Moni­ką Figu­rą, Pau­li­ną Kraj­nik. Współ­pra­co­wał z Teatrem Wiel­kim Ope­rą Naro­do­wą w War­sza­wie, War­szaw­ską Ope­rą Kame­ral­ną, Teatrem Dra­ma­tycz­nym m. st. War­sza­wy, Teatrem Wiel­kim im. Sta­ni­sła­wa Moniusz­ki w Pozna­niu i inny­mi insty­tu­cja­mi kul­tu­ral­ny­mi. Wystę­po­wał rów­nież na wie­lu festi­wa­lach w kra­ju i za gra­ni­cą m.in. w Por­tu­ga­li na festi­wa­lu “Festi­val Pro­jec­to Em Canal”. Grał w spek­ta­klach Teatru Pla­stycz­ne­go Lesz­ka Mądzi­ka. Stwo­rzył ponad 30 prze­róż­nych kre­acji aktor­skich na deskach teatral­nych. Pośród zna­nych tytu­łów były to “Cza­row­ni­ce z Salem” Artu­ra Mil­le­ra, “Dobrze się kła­mie w miłym towa­rzy­stwie” na pod­sta­wie fil­mu Paolo Geno­ve­se, ” Słu­ga dwóch panów” Car­lo Gol­go­ni, “Bądź­my poważ­ni na serio“ ‘ Osca­ra Wil­de­’a, „The End” na pod­sta­wie „To pięk­ny koniec świa­ta” „Juste la fin du mon­de” Jean-Luca, “Meto­da selek­cji” – na pod­sta­wie “Meto­da Grön­hol­ma” Jor­di Gal­ce­ran Lagarce’a. “Powiem mamie” na pod­sta­wie „Poobied­nie igrasz­ki” Romy Mahieu, ‘Legen­da Bał­ty­ku Feliks Nowo­wiej­ski’ w reży­se­rii Rober­ta Bon­da­ry, ‘Kurt Weill – Sie­dem Grze­chów Głów­nych” Reży­se­ria Mika Rosen­feld, “Miss HIV” Macie­ja Kowa­lew­skie­go, „Zamę­żek” na pod­sta­wie „Oże­nek” Miko­ła­ja Gogo­la oraz wie­lu innych. Wystą­pił w kil­ku seria­lach tele­wi­zyj­nych oraz etiu­dach fil­mo­wych. Instruk­tor Sztu­ki pan­to­mi­my oraz peda­gog teatralny.

Bilety

Wstęp wolny

Wkrótce