
Tkanki tożsamości: międzypokoleniowe warsztaty dla kobiet

Spotkajmy się w kręgu, aby wspólnie rozmawiać, dzielić się doświadczeniami i odkrywać różne perspektywy kobiecości. W bezpiecznej i twórczej atmosferze przyjrzymy się temu, czym dla nas jest wolność, jakie wartości chcemy przekazywać kolejnym pokoleniom i jak możemy wspierać się nawzajem.
Warsztaty będą połączeniem rozmowy, pracy z obrazem (fotografie i sztuka współczesna) oraz prostych zadań ruchowych, które pomogą wyrazić to, co czasem trudno ująć słowami. To czas, aby zatrzymać się, posłuchać siebie i innych kobiet – matek, córek, babć – i poszukać wspólnych nici łączących nasze doświadczenia.
👉 Zebrany podczas warsztatów materiał stanie się inspiracją do powstania spektaklu, w którym głos kobiet różnych pokoleń wybrzmi we wspólnej opowieści.
👉 Udział w warsztatach jest bezpłatny
👉 Liczba miejsc jest ograniczona – obowiązują zapisy. Zgłoszenia prosimy przesłać na e‑mail: supermarket.artystyczny@gmail.com
Warsztat poprowadzą choreografka Liwia Bargieł-Kiełbowicz, artystka wizualna Marta Jarnuszkiewicz oraz psycholożka Weronika Morawiec.
Realizacja:
organizator: Stowarzyszenie Supermarket Artystyczny
produkcja: Zofia Zajkowska
identyfikacja wizualna: Aleksandra Ołdak
Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa
Przestrzeń Muzyki Współczesnej Hashtag Lab współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa.
Patronem medialnym Przestrzeni Muzyki Współczesnej Hashtag Lab jest POLMIC.PL. i Dwójka Polskie Radio.
Prowadzące
Liwia Bargieł-Kiełbowicz
Absolwentka Konserwatorium Tańca Współczesnego Trinity Laban w Londynie. Doktor sztuki w dziedzinie Sztuk Teatralnych. Wykładowczyni na Akademii Teatralnej A. Zelwerowicza w Warszawie.
Jako tancerka wystąpiła min. w spektaklach Carolin Finn, Guilherme Bothelo, Macieja Kuźmińskiego, Hygina Delimata, Mikołaja Mikołajczyka, Tomka Ciesielskiego, Uli Sickle, Elwiry Piorun, Waldemara Raźniaka.
Jest autorką choreografii do spektakli teatralnych Joanna Szalona. Królowa, Tragedia Jana X (reż. W. Raźniak), Opowiadanie Brazylijskie (reż. M. Hycnar), Demon Teatru, czyli mniejsza o to (reż. A. Domalik), Wiedźmin (reż. W. Kościelniak), Trąbka do słuchania (reż. M.Bednarkiewicz). Reżyserka spektakli teatralnych: Iluminacje, Witzelsucht, Szron/Frost, Body Bank, Encore oraz wspólautorka (razem z Lilianna Krych) performatywnej interpretacji Treatise Corneliusa Cardew (zamowienie Warszawskiej Jesieni 2016). Od 2015 roku współpracuje z artystką wizualną Martą Jarnuszkiewicz, z którą stworzyła prace Nullpunkt, Pozycja początkowa – wertykalna, Tachypnoe, Projekt Anaberg. Od 2020 roku pracuje z artystą wizualnym Bartłomiejem Kiełbowiczem. Razem stworzyli cykl prac video Pandemobook, oraz performens Stretching. Od 2024 roku występuje w spektaklu Weroniki Pelczyńskiej Dances for Lucia, realizowanego we współpracy z Klang Forum Wien dla Implustanz Festival.
Marta Jarnuszkiewicz
Artystka wizualna, edukatorka, wykładowczyni Akademii Sztuk Pięknych i Warszawskiej Szkoły Filmowej. Absolwentka Wydziału Sztuki Mediów na warszawskiej ASP. Mieszka w Berlinie. Jej prace pokazywane były m.in. w Salonie Akademii w Warszawie, GSW w Opolu, Westergasfabriek w Amsterdamie, Teatrze Nowym w Warszawie, BWA w Zielonej Górze, Lokal_30 w Warszawie, Centrum Sztuki Współczesnej w Mińsku, Muzeum Etnograficznym w Warszawie. Jest laureatką kilku nagród m.in. Nagrody Głównej w konkursie Najlepszych Dyplomów Sztuki Mediów podczas Wro Media Art. W ramach praktyki artystycznej tworzy wielokanałowe instalacje wideo, animacje, kompozycje ruchowe i działania performatywne. Swe prace koncentruje na różnorodnych modelach ruchu wpisanych w rzeczywistość społeczno-polityczną, poszukując w niej krytycznego potencjału. Od dwóch lat w ramach niezależnych badań naukowych przygląda się szerokiemu zagadnieniu edukacji artystycznej, kwestionując jej status quo. W 2024 roku rozpoczęła projekt ART ASK, będący inkubatorem i przestrzenią twórczego i krytycznego dialogu na temat współczesnych praktyk edukacyjnych w polu sztuki. W ramach projektu prowadzi podcast ART ASK dostępny na platformach streamingowych. Jest także pomysłodawczynią i kuratorką platformy 3‑ELEMENTS działającej na przecięciu 3 obszarów: sztuki, edukacji i ekologii wzbogacając dyskurs o ekologicznych praktykach artystyczno-edukacyjnych, które czerpią z różnorodności kulturowej, a także wiedzy sytuowanej i wymiany międzygeneracyjnej.
Weronika Morawiec
Jest psycholożką i bywa kuratorką sztuki. Od 2018 roku łączy pracę jako terapeutka i kuratorka projektów artystycznych z opieką nad dwoma synami. Jest współtwórczynią Plenum Osób Opiekujących Się i kolektywu NOKS, była uczestniczką programu Curatorial Intensive na Biennale Sztuki Współczesnej w Lagos w Nigerii. W 2021 była kuratorką rezydencji artystycznej w Goyki 3 Art Inkubatorze w Sopocie, w 2023 gościła razem z Noksem na 35. Biennale Grafiki w Ljubljanie. Obecnie najchętniej współtworzy teksty z osobami artystycznymi i badaczkami i prowadzi warsztaty rozwojowe, zbudowane wokół relacji z matką. Uczestniczy w realizacji projektów takich jak: konferencja i publikacja „Light As A Creative Tool” we współpracy z dr hab. Robertem Sochackim (ASP im. E. Gepperta we Wrocławiu),oraz ON Public Gallery – efemerycznej galerii pojawiającej się w przestrzeni publicznej. Specjalistka terapii osób z problemem uzależnienia i współuzależnienia, obecnie w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego Core Training ISTDP.
Bilety
Wstęp wolny