Przejdź do treści

Preparacje i reperkusje

03.12 ŚR 09:00

Warsz­tat umoż­li­wi chęt­nym roz­po­czę­cie lub pogłę­bie­nie prak­ty­ki swo­bod­nej impro­wi­za­cji. Skon­cen­tru­je­my się na posze­rza­niu moż­li­wo­ści brzmie­nio­wych for­te­pia­nu poprzez pre­pa­ra­cję oraz na wydo­by­wa­niu dźwię­ków z dowol­nych czę­ści instrumentu. 

Ule­ga­jąc hip­no­ty­zu­ją­cym dzia­ła­niom brzmień spo­za siat­ki współ­cze­snej tem­pe­ra­cji, zmie­rzać będzie­my ku uwol­nie­niu muzycz­nych wypo­wie­dzi od dyk­ta­tu naby­tych przy­zwy­cza­jeń. Wykształ­ce­niu sta­nu goto­wo­ści do współ­two­rze­nia tkan­ki muzycz­nej bez wcze­śniej­szych uzgod­nień sprzy­jać będzie pra­ca w trio i duo.

Mar­ta J. Bogusławska

Muzy­ka jest for­mą komu­ni­ka­cji, języ­kiem dzię­ki któ­re­mu moż­na prze­ka­zy­wać zna­cze­nia, a przede wszyst­kim emo­cje. Pod­czas gdy wyko­ny­wa­nie muzy­ki z nut moż­na by porów­nać do recy­ta­cji, impro­wi­za­cja jest for­mą swo­bod­nej kon­wer­sa­cji. Mamy więc mono­lo­gi, dia­lo­gi i kon­wer­sa­cje zbio­ro­we. Potra­fią to wszy­scy ludzie, odkąd zaczy­na­ją mówić w wie­ku kil­ku lat. Muzy­cy też tak potra­fią lecz cza­sem te umie­jęt­no­ści są przy­tłu­mio­ne w pro­ce­sie edu­ka­cji muzycz­nej. Pod­czas wystę­pu zapre­zen­tu­je­my róż­ne for­my komu­ni­ka­cji muzycz­nej zesta­wia­jąc ze sobą mię­dzy inny­mi brzmie­nia for­te­pia­nu i instru­men­tów perkusyjnych. 

Hubert Zemler

Warsz­tat jest czę­ścią wyda­rze­nia “Esz­tényi in memo­riam” orga­ni­zo­wa­ne­go przez Kate­drę Edu­ka­cji Muzycz­nej i Ryt­mi­ki UMFC i poświę­co­ne­go pamię­ci Pro­fe­so­ra Sza­bolc­sa Esztényi’ego, pia­ni­sty, impro­wi­za­to­ra, kom­po­zy­to­ra i pedagoga.

Program:

Warsz­tat impro­wi­za­cji ryt­micz­nej i for­te­pia­no­wej roz­po­czę­ty krót­kim kon­cer­tem muzy­ki improwizowanej.

Wystą­pią i popro­wa­dzą warsztat:

Mar­ta J. Bogu­sław­ska – fortepian

Hubert Zemler  – perkusja

Realizacja:

kon­cep­cja pro­gra­mo­wa: Mar­ta J. Bogu­sław­ska, Hubert Zemler               
pro­duk­cja: Lilian­na Krych, Mar­ta J. Bogu­sław­ska
iden­ty­fi­ka­cja wizu­al­na: Alek­san­dra Ołdak
współprodukcja/współorganizacja: Kate­dra Edu­ka­cji Muzycz­nej i Ryt­mi­ki UMFC

Prze­strzeń Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab współ­fi­nan­su­je Mia­sto Sto­łecz­ne War­sza­wa.
Patro­nem medial­nym Prze­strze­ni Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab jest POLMIC​.PL. i Dwój­ka Pol­skie Radio.

Uwa­ga na zapi­sy ewen­tu­al­ne  MKiDN, Nimit lub innych grantodawców

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o artystach/utworach:

Mar­ta J. Bogu­sław­ska (ur. 1983)

Pia­nist­ka, nauczycielka. 

Hubert Zemler (ur. 1980)

Per­ku­si­sta, kom­po­zy­tor, pro­du­cent muzycz­ny, impro­wi­za­tor, per­for­mer i edu­ka­tor. Absol­went Aka­de­mii Muzycz­nej im. F. Cho­pi­na w War­sza­wie (obec­nie Uni­wer­sy­tet Muzycz­ny). Swo­bod­nie prze­miesz­cza się pomię­dzy muzycz­ny­mi kate­go­ria­mi i nur­ta­mi w sztu­ce. Cenio­ny inter­pre­ta­tor muzy­ki nowej, per­ku­si­sta jaz­zo­wy, autor albu­mów solo­wych z pogra­ni­cza awan­gar­dy, elek­tro­ni­ki i muzy­ki etnicz­nej oraz twór­ca ście­żek dźwię­ko­wych do fil­mów, ani­ma­cji, sztuk teatral­nych i insta­la­cji dźwię­ko­wych (m.in. Aktyw­ny czło­nek war­szaw­skiej sce­ny muzy­ki nie­za­leż­nej sku­pio­nej wokół

sto­wa­rzy­sze­nia LADO ABC. Inte­re­su­je się eks­plo­ro­wa­niem zjawisk

muzycz­nych pocho­dzą­cych z całe­go świa­ta i ich wza­jem­nych relacji.

Współ­two­rzy zespo­ły Magne­to, Mitch & Mitch, Opla (z Pio­trem Bukow­skim), CEL (duet z nie­miec­kim arty­stą elek­tro­nicz­nym – Feli­xem Kubi­nem), Zemi­ter (z Mar­ci­nem Dymi­te­rem) oraz wraz z Oska­rem Dawic­kim, Pio­trem Adam­skim i Miko­ła­jem Mał­kiem zespół per­for­ma­tyw­no-muzycz­ny PROSZEK.

Z bie­giem lat, suk­ce­syw­nie posze­rza spek­trum swo­ich zainteresowań

arty­stycz­nych zwra­ca­jąc swo­ją uwa­gę wszę­dzie tam, gdzie istnieje

moż­li­wość zabu­rze­nia lub pobu­dze­nia zasta­nej rze­czy­wi­sto­ści. Inte­re­su­je się sub­tel­nym prze­ci­na­niem gra­nic sty­li­stycz­nych sku­pia­jąc się jed­no­cze­śnie na orga­nicz­no­ści i wyra­zi­stym prze­ka­zie emocjonalnym.

Bilety

Wstęp wolny

Wkrótce