Przejdź do treści

Dzień, w którym skrzypce miały dość

25.10 SB 10:30

30 PLN

Kon­cert inspi­ro­wa­ny best­sel­le­ro­wą książ­ką “Dzień, w któ­rym kred­ki mia­ły dość” Drew Day­wal­ta i Oli­ve­ra Jeffersa. 

Otóż pew­ne­go dnia kred­ki zni­ka­ją z pudeł­ka. Czer­wo­na jest prze­pra­co­wa­na po całym sezo­nie (wozy stra­żac­kie, Świę­te Miko­ła­je, walen­tyn­ko­we ser­ca), nie­bie­ska jest tak krót­ka, że już pra­wie zni­kła (te wiel­kie powierzch­nie mórz i nieb zro­bi­ły swo­je!), czar­na ma dość samych kon­tu­rów (czar­ny to też kolor!), a różo­wa marzy o dino­zau­rze. Kred­ki chcia­ły­by wyjść z ról i poba­zgro­lić wresz­cie coś zupeł­nie inne­go. Tyle o książ­ce (któ­rą pod­czas wyda­rze­nia przy­wo­ła­my fizycz­nie i lektorsko). 

Ale prze­cież instru­men­ty też mają swo­je bar­dzo okre­ślo­ne kształ­ty, kolo­ry i role. Czy nie bywa­ją nimi znu­dzo­ne? Czy nie marzą o uciecz­ce z fute­ra­łu? Czy przy­pad­kiem skrzyp­ce nie chcia­ły­by być tro­chę dęte ? Czy głos nie ma dość śpie­wa­nia? Co z klar­ne­tem – czy nie pra­gnie cza­sem zaśpie­wać? No i akor­de­on. Wciąż ten akom­pa­nia­ment, a gdy­by tak…

Na swo­bod­ne i peł­ne zaba­wy poszu­ki­wa­nia wyj­ścia z ról pozwo­li nam cudow­na muzy­ka m.in. Beli Bar­to­ka i Eddy’ego Fle­cij­na oraz słyn­ny utwór “Kolo­ro­we kred­ki” autor­stwa Wie­ry Badal­skiej i Maria­na Sawy w wyko­na­niu muzy­ków i impro­wi­za­to­rów z Hash­tag Ensem­ble. Kolo­ro­we kred­ki oczy­wi­ście poja­wią się też oso­bi­ście. Będzie­my ryso­wać zie­lo­ne słoń­ca, różo­we klar­ne­ty, a może lata­ją­ce zają­ce – wszyst­ko to, co usły­szy­cie w muzy­ce i co pod­po­wie wam roz­bu­dzo­na dźwię­ka­mi wyobraźnia.

Part­ne­rem wyda­rze­nia jest Wydaw­nic­two Kropka


Przed i po kon­cer­tach rodzi­ców i opie­ku­nów wraz z dzieć­mi zapra­sza­my na pysz­no­ści do naszej kawia­ren­ki. Kawia­ren­ka czyn­na od godzi­ny 9:30 do 14:00.

Wystąpią:

Mar­ta J. Bogu­sław­ska for­te­pian, śpiew, taniec
Kami­la Wąsik-Janiak skrzyp­ce
Oli­wier Andrusz­czen­ko klar­net
Paweł Janas akor­de­on
Anna Sza­wiel sce­na­riusz i prowadzenie

O cyklu:

Ąsą­Bą­ble to per­for­ma­tyw­ne kon­cer­ty z muzy­ką nową dla rodzin z dzieć­mi w wie­ku 0–7 lat. Każ­dy z nich opar­ty jest o autor­ski sce­na­riusz, w któ­rym słu­cha­nie muzy­ki, inte­rak­tyw­ne zaba­wy i walo­ry edu­ka­cyj­ne są na rów­ni waż­ne. W przy­ja­znej dla naj­młod­szych prze­strze­ni moż­na posłu­chać muzy­ki czo­ło­wych współ­cze­snych kom­po­zy­to­rów, w dosto­so­wa­nej dla małe­go ucha wer­sji i pro­por­cji. Teatral­na for­mu­ła pro­wa­dze­nia kon­cer­tów sprzy­ja sku­pie­niu i pozwa­la ocza­ro­wać się dźwię­kom, a zapro­sze­nie do wspól­nych impro­wi­za­cji uwal­nia natu­ral­ną potrze­bę eks­pre­sji małych osób. W myśl słów Janu­sza Kor­cza­ka “Nie ma dzie­ci, są ludzie” wszy­scy ich uczest­ni­cy trak­to­wa­ni są z sza­cun­kiem i mają swój udział w prze­bie­gu wyda­rze­nia. Cykl pre­zen­tu­je wyłącz­nie muzy­kę XX i XXI wie­ku. Jego sta­łym ele­men­tem jest pre­zen­ta­cja nagra­nia utwo­ru sym­fo­nicz­ne­go lub z nur­tu sound design i elektroniki.

Choć każ­de wyda­nie Ąsą­Bą­bli za punkt wyj­ścia przyj­mu­je tkan­kę muzycz­ną, to obfi­tu­je rów­nież w poza­mu­zycz­ne kon­tek­sty bli­skie prak­ty­ce Hash­tag Ensem­ble: lite­rac­kie, wizu­al­ne, spo­łecz­ne. Wyda­rze­nia mają cha­rak­ter inter­dy­scy­pli­nar­ny: swój udział mają tak­że zapro­sze­ni arty­ści, któ­rzy od daw­na two­rzą w bli­sko­ści dzie­cię­cej wyobraź­ni: tan­ce­rze, per­for­me­rzy oraz ilu­stra­to­rzy i lite­ra­ci. Teatr jest natu­ral­nym polem dzia­ła­nia nowej muzy­ki, dla­te­go w edu­ka­cyj­ny cha­rak­ter cyklu Ąsą­Bą­ble wpi­su­je się rów­nież przy­go­to­wa­nie aktor­skie muzyków.

Kura­tor­ką i pro­wa­dzą­cą cykl jest Anna Sza­wiel – aktor­ka i lek­tor­ka, któ­ra spe­cja­li­zu­je się w inter­dy­scy­pli­nar­nych wyda­rze­niach kul­tu­ral­nych i edu­ka­cyj­nych. Lubi pra­co­wać na gra­ni­cach: kon­cer­tu i spek­ta­klu, edu­ka­cji i zaba­wy, fizycz­no­ści i abs­trak­cji, zawsze w łącz­no­ści z dzie­cię­cą wyobraź­nią. Pro­gram kon­cer­tów współ­two­rzą muzy­cy Hash­tag Ensemble.

Pro­jekt Ąsą­Bą­ble twór­czo roz­wi­ja kon­cep­cję cyklu “Smy­ko­wi­zje” fun­da­cji “Muzy­ka jest dla wszyst­kich”, w ramach któ­re­go w latach 2016–2022 Hash­tag Ensem­ble i Anna Sza­wiel wyko­na­li wspól­nie ponad 130 kon­cer­tów i mini­per­for­man­sów, poszu­ku­jąc naj­cie­kaw­szych form pre­zen­to­wa­nia muzy­ki nowej. Autor­ką kon­cep­cji i kura­tor­ką Smy­ko­wi­zji była Anna Kier­kosz. Był to pierw­szy w Pol­sce cykl wyda­rzeń adre­so­wa­nych do naj-najów, pod­czas któ­rych muzy­ka współ­cze­sna gra­ła głów­ną rolę.

Bilety

30 PLN

Wkrótce