Przejdź do treści

Duale XY

24.05 SB 19:00

40 PLN

International 2025: to nasz motyw przewodni całego roku. Tym razem spotykamy się, by wzmocnić polsko-niemieckie więzi wymiany kulturalnej.

 Hash­tag Ensem­ble (War­sza­wa) i Fun­da­cja im. Ale­xan­dra Cama­ro (Ber­lin) pod­ję­li współ­pra­cę, któ­ra zaowo­co­wa­ła powsta­niem nowych dedy­ka­cji muzycz­nych stwo­rzo­nych przez pol­skich kom­po­zy­to­rów — Alek­san­drę Biliń­ską i Woj­cie­cha Bła­żej­czy­ka, a  dedy­ko­wa­nych ber­liń­skiej per­ku­si­st­ce, ini­cja­tor­ce dzi­siej­sze­go kon­cer­tu- Sabri­nie Ma oraz nasze­mu zespo­ło­wi — Hash­tag Ensemble.

Punk­tem odnie­sie­nia pre­mier, są dzie­ła uro­dzo­ne­go we Wro­cła­wiu arty­sty Ale­xan­dra Cama­ro (1901–1992), mala­rza, gra­fi­ka, tan­ce­rza i poety. 

Oprócz dwóch zamó­wio­nych utwo­rów Sabri­na Ma wyko­na m.in.: dedy­ko­wa­ne jej solo­we utwo­ry szwaj­car­skie­go kom­po­zy­to­ra — Lucie­na Dan­ze­ise­na, któ­re powsta­ły dzię­ki wspar­ciu Aar­gau­er Kuratorium.

Pro­gram:

Brian Fer­ney­ho­ugh  Bone Alpha­bet for percussion

Lucien Dan­ze­isen <  for pre­pa­red floor-tom

Lucien Dan­ze­isen  meri­dian for marim­ba and sam­ple pad *

Micha­el Gor­don  XY for five tuned drums

Woj­ciech Bła­żej­czyk Music Sce­ne for Clown *

Alek­san­dra Biliń­ska Tan­zen in Rot und Blau for per­cus­sion, ensem­ble and electronics *

*pra­wy­ko­na­nie na zamó­wie­nie Sabri­ny Ma

Wystą­pią:

Sabri­na Ma per­ku­sja

Adrian Pal­mow­ski klar­net *

Mar­ta Piór­kow­ska skrzyp­ce

Alek­san­dra Demow­ska-Madej­ska altów­ka

Domi­nik Pło­ciń­ski wio­lon­cze­la

* Aka­de­mia PRO

Reali­za­cja:

kon­cep­cja pro­gra­mo­wa i tekst Sabri­na Ma oraz Alek­san­dra Demowska-Madejska

pro­duk­cja: Alek­san­dra Demow­ska-Madej­ska oraz Mar­ta Piór­kow­ska
iden­ty­fi­ka­cja wizu­al­na: Alek­san­dra Ołdak
reży­se­ria dźwię­ku: Woj­ciech Bła­żej­czyk
współprodukcja/współorganizacja: Cama­ro Sti­ftung Berlin

Prze­strzeń Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab współ­fi­nan­su­je Mia­sto Sto­łecz­ne Warszawa.

Pro­jekt współ­fi­nan­so­wa­ny ze środ­ków Fun­da­cji Pol­sko-Nie­miec­kiej. Kom­po­zy­cja Lucie­na Dan­ze­ise­na sfi­nan­so­wa­no w ramach gran­tu Aar­gau­er Kuratorium. 

Kon­cert odby­wa się w ramach pro­jek­tu Tier-Iko­ne muzycz­na inspi­ra­cja obra­za­mi Ale­xan­dra Cama­ro w ramach part­ner­stwa z Fun­da­cją Alek­san­dra i Rena­ty Cama­ro i jest dofi­nan­so­wa­ny przez Fun­da­cję Współ­pra­cy Pol­sko-Nie­miec­kiej.
Patro­nem medial­nym Prze­strze­ni Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab są: Pol­skie Radio Dwój­ka,  POLMIC​.PL

O soli­st­ce:

Uro­dzo­na w 1985 roku w Hong­kon­gu, Sabri­na Ma to mul­ti-per­ku­sjo­nist­ka, któ­ra obec­nie miesz­ka w Ber­li­nie. Jest zapa­lo­ną wyko­naw­czy­nią muzy­ki współ­cze­snej i współ­pra­cu­je z naj­cie­kaw­szy­mi kom­po­zy­to­ra­mi, auto­ra­mi, reży­se­ra­mi teatral­ny­mi oraz tan­ce­rza­mi współ­cze­sny­mi. Artyst­ka wie­lo­krot­nie współ­pra­co­wa­ła z taki­mi twór­ca­mi jak Flo­rian Berg­mann, Lucien Dan­ze­isen, Mar­kus Bon­gartz i Artur Kro­schel oraz gru­pa­mi teatral­ny­mi  Van Bebber/Hofmann i andcompany&co. W swo­jej solo­wej prak­ty­ce Sabri­na Ma kon­cen­tru­je  się na tema­tach wymia­ny mię­dzy­kul­tu­ro­wej i cie­le­sno­ści, pro­wa­dzi mistrzow­skie kur­sy, warsz­ta­ty oraz wystę­py w Niem­czech i za granicą.

Wystę­po­wa­ła w Euro­pie, Azji, Ame­ry­ce Pół­noc­nej, Austra­lii oraz na takich festi­wa­lach jak Ferien­kur­se für Neue Musik Darm­stadt, Lucer­ne Festi­val Aca­de­my, War­szaw­ska Jesień, Time for Music Vii­ta­sa­ari, Klang­spu­ren Schwaz, Bozen Trans­art Festi­val, Inter­na­tio­na­le Kam­mer­mu­sik­ta­ge Hom­burg, Frin­ge Festi­val Tor­ro­el­la de Mont­grí, Fest­spie­le Mec­klen­burg-Vor­pom­mern, Roaring Hooves Festi­val (Mon­go­lia) oraz Two Days and Two Nights of New Music Festi­val (Ukra­ina).

Wystę­py Sabri­ny Ma zosta­ły wspar­te przez insty­tu­cje takie jak Goethe-Insti­tut, Deut­scher Musi­kwet­t­be­werb, Kon­zert des Deut­schen Musi­kra­tes (Nie­miec­ka Rada Muzycz­na) oraz Hong Kong Leisu­re and Cul­tu­ral Servi­ces Depart­ment. Jej debiu­tanc­ka pły­ta CD „Play­ti­me!” zosta­ła wyda­na przez wytwór­nię GENUIN we współ­pra­cy z Deutschlandfunk.

Sabri­na Ma zdo­by­ła licz­ne nagro­dy, w tym Nagro­dę Nie­miec­kie­go Kon­kur­su Muzycz­ne­go (2013) oraz 1. nagro­dę w kate­go­rii solo­wej 14. Mię­dzy­na­ro­do­we­go Kon­kur­su Muzy­ki Współ­cze­snej w Pol­sce (2010). Kształ­ci­ła się na Uni­wer­sy­te­cie Michi­gan (USA) pod kie­run­kiem prof. Micha­ela Udo­wa oraz w Hoch­schu­le für Musik Karls­ru­he (Niem­cy) pod kie­run­kiem prof. Isao Nakamury.

Dzię­ki wspar­ciu Fun­da­cji Współ­pra­cy Pol­sko-Nie­miec­kiej i Insty­tu­tu Goethe­go, Fun­da­cja Ale­xan­dra i Rena­ty Cama­ro (Ber­lin) oraz Hash­tag Lab (War­sza­wa) orga­ni­zu­ją wspól­ny pro­jekt muzycz­ny poświę­co­ny twór­czo­ści Ale­xan­dra Cama­ro. Kom­po­zy­to­rzy Alek­san­dra Biliń­ska, Woj­ciech Bła­żej­czyk i Lucien Dan­ze­isen zosta­li zapro­sze­ni do skom­po­no­wa­nia nowych utwo­rów dla per­ku­sist­ki Sabri­ny Ma i muzy­ków Hash­tag Ensem­ble, któ­re muzycz­nie eks­plo­ru­ją twór­czość A. Cama­ro. Rezul­ta­tem są pory­wa­ją­ce dzie­ła na instru­men­ty per­ku­syj­ne i zespół, któ­re pozwa­la­ją na doświad­cze­nie sztu­ki Cama­ro za pomo­cą dźwię­ków. Nowe kom­po­zy­cje zosta­ną zapre­zen­to­wa­ne na dwóch kon­cer­tach w War­sza­wie i Ber­li­nie, któ­rym towa­rzy­szyć będą spo­tka­nia z arty­sta­mi i warsz­ta­ty kom­po­zy­tor­skie. Zain­te­re­so­wa­ni goście mogą spo­dzie­wać się róż­no­rod­ne­go i dyna­micz­ne­go programu.

Inter­na­tio­nal 2025 – unser Leit­mo­tiv für das gesam­te Jahr. Die­ses Mal tref­fen wir uns, um die deutsch-polni­schen kul­tu­rel­len Austau­sch­be­zie­hun­gen zu stärken.

Hash­tag Ensem­ble (War­schau) und die Ale­xan­der und Rena­ta Cama­ro Sti­ftung (Ber­lin) haben eine Zusam­me­nar­be­it aufge­nom­men, die zur Ent­ste­hung neu­er Musik­de­di­ka­tio­nen geführt hat, geschaf­fen von den polni­schen Komponist:innen Alek­san­dra Biliń­ska und Woj­ciech Bła­żej­czyk. Die­se Werke sind der Ber­li­ner Per­kus­sio­ni­stin Sabri­na Ma gewid­met, die heu­ti­ge Auf­füh­rung ini­tiiert hat, sowie unse­rem Ensem­ble – Hash­tag Ensemble.

Die Pre­mie­re bez­ieht sich auf Werke des in Bre­slau gebo­re­nen Kün­stlers Ale­xan­der Cama­ro (1901–1992), der außer­dem Maler, Gra­fi­ker, Tän­zer und Dich­ter war.

Neben den beiden bestel­l­ten Kom­po­si­tio­nen wird Sabri­na Ma unter ande­rem Solo-Werke des Schwe­izer Kom­po­ni­sten Lucien Dan­ze­isen auf­füh­ren, die mit Unter­stüt­zung der Musik­fonds und des Aar­gau­er Kura­to­riums ent­stan­den sind.

Pro­gramm:

Brian Fer­ney­ho­ugh – Bone Alpha­bet für Perkussion

Lucien Dan­ze­isen – < für präpa­rier­tes Floor-Tom

Lucien Dan­ze­isen – meri­dian für Marim­ba und Sam­ple Pad (UA)

Micha­el Gor­don – XY für fünf gestim­m­te Trommeln

Woj­ciech Bła­żej­czyk – Music Sce­ne for Clown (UA)

Alek­san­dra Biliń­ska – Tan­zen in Rot und Blau für Per­kus­sion, Ensem­ble und Elek­tro­nik (UA)

Mitwir­ken­de:

Sabri­na Ma – Perkussion

Adrian Pal­mow­ski – Klarinette

Mar­ta Piór­kow­ska – Violine

Alek­san­dra Demow­ska-Madej­ska – Bratsche

Domi­nik Pło­ciń­ski – Cello

Aka­de­mie PRO

Reali­sa­tion:

Pro­gram­m­ku­ra­tion und Text: Sabri­na Ma und Alek­san­dra Demowska-Madejska

Pro­duk­tion: Alek­san­dra Demow­ska-Madej­ska und Mar­ta Piórkowska

Visu­el­le Iden­ti­tät: Alek­san­dra Ołdak

Ton­re­gie: Woj­ciech Błażejczyk

Mitproduktion/Mitorganisation: Cama­ro Sti­ftung Berlin

Der Raum für zeit­ge­nös­si­sche Musik Hash­tag Lab wird mit­fi­nan­ziert von der Stadt Warschau.

Das Pro­jekt wird kofi­nan­ziert durch die Deutsch-Polni­sche Sti­ftung. Die Auf­füh­rung von Lucien Dan­ze­isen wur­de im Rah­men eines Sti­pen­diums des Aar­gau­er Kura­to­riums finanziert.

Das Kon­zert fin­det im Rah­men des Pro­jekts Tier-Iko­ne – Musi­ka­li­sche Inspi­ra­tion durch die Bil­der von Ale­xan­der Cama­ro statt, in Part­ner­schaft mit der Ale­xan­der und Rena­ta Cama­ro Sti­ftung, und wird von der Sti­ftung für Deutsch-Polni­sche Zusam­me­nar­be­it kofi­nan­ziert. Das Goethe-Insti­tut unter­stützt Sabri­na Ma mit einem gro­ßzügi­gen Reise­sti­pen­dium für ihr kün­stle­risch-päda­go­gi­sches Musikprojekt.

Medien­part­ner des Raums für zeit­ge­nös­si­sche Musik Hash­tag Lab:

Pol­skie Radio Dwójka

POLMIC​.PL

Über die Solistin:

Sabri­na Ma, gebo­ren 1985 in Ply­mo­uth (Gro­ßbri­tan­nien) und aufge­wach­sen in Hong­kong, ist eine viel­se­iti­ge Per­kus­sio­ni­stin, die derze­it in Ber­lin lebt. Sie ist eine leiden­scha­ftli­che Inter­pre­tin zeit­ge­nös­si­scher Musik und arbe­itet seit fast 20 Jah­ren mit herau­sra­gen­den Komponist:innen, Autor:innen, Theaterregisseur:innen und Tän­zer: innen zusammen

Sie trat in Euro­pa, Asien, Nor­da­me­ri­ka, Austra­lien sowie bei Festi­vals wie den Ferien­kur­sen für Neue Musik Darm­stadt, der Lucer­ne Festi­val Aca­de­my, der War­schau­er Herbst, Time for Music Vii­ta­sa­ari, Klang­spu­ren Schwaz, Bozen Trans­art Festi­val, Inter­na­tio­na­le Kam­mer­mu­sik­ta­ge Hom­burg, Frin­ge Festi­val Tor­ro­el­la de Mont­grí, Fest­spie­le Mec­klen­burg-Vor­pom­mern, Roaring Hooves Festi­val (Mon­go­lei) und Two Days and Two Nights of New Music Festi­val (Ukra­ine) auf.

Sabri­nas Auftrit­te wur­den von Insti­tu­tio­nen wie dem Goethe-Insti­tut, dem Deut­schen Musi­kwet­t­be­werb, dem Kon­zert des Deut­schen Musi­kra­tes und dem Hong Kong Leisu­re and Cul­tu­ral Servi­ces Depart­ment unter­stützt. Ihre Debüt-CD „Play­ti­me!“ wur­de von GENUIN in Zusam­me­nar­be­it mit Deutsch­land­funk veröffentlicht.

Sabri­na Ma erhielt zahl­re­iche Ausze­ich­nun­gen, darun­ter den Pre­is des Deut­schen Musi­kwet­t­be­werbs (2013) und den 1. Pre­is in der Solo­ka­te­go­rie des 14. Inter­na­tio­na­len Wet­t­be­werbs für zeit­ge­nös­si­sche Musik in Polen (2010). Sie stu­dier­te an der Uni­ver­si­ty of Michi­gan (USA) bei Prof. Micha­el Udow und an der Hoch­schu­le für Musik Karls­ru­he (Deutsch­land) bei Prof. Isao Nakamura.

Bilety

40 PLN

Wkrótce