Przejdź do treści

Ąsąbąble: Ciōciō

27.04 ND 13:00

60 PLN

Zapraszamy na koncert dla rodzin z dziećmi w wieku 5–7 lat. Tym razem zanurzymy się w dźwięki kojarzące się z lekkością motyla i poszukamy inspiracji w kulturze Japonii.

Deli­kat­ny, lek­ki, kolo­ro­wy, cichut­ki. Jakie jesz­cze jest motyl? Japoń­skie sło­wo ciōciō po pol­sku brzmi mięk­ko i dzie­cię­co, piesz­czo­tli­wie i ulot­nie. I na takie muzy­ko­wa­nie zapra­sza­my pod­czas kwiet­nio­wych Ąsą­Bą­bli. Pro­wa­dzą one do Japo­nii, gdzie moty­le poja­wia­ją się nie tyl­ko w pio­sen­kach i pie­śniach, ale są waż­nym sym­bo­lem ponad­cza­so­wej miło­ści. Opo­wie­my wam więc legen­dę o tajem­ni­czym bia­łym moty­lu i sta­rym, sza­lo­nym Taka­ha­mie, któ­ry nosił w ser­cu wiel­ką tajemnicą. 

Pod­czas kon­cer­tu zanu­rzy­my się w muzy­kę Keiko Aby, Toru Take­mit­su oraz kom­po­zy­to­ra zwią­za­ne­go z legen­dar­nym stu­diem Ghi­bi – Joe Hisa­ishi­’e­go, spró­bu­je­my zanu­cić tra­dy­cyj­ną japoń­ską melo­dię i stwo­rzy­my minia­tu­rę ono­ma­to­pe­icz­ną ze skrzy­dla­tych, „moty­lich” dźwięków. 

Ele­men­tem spo­tka­nia będzie warsz­tat ori­ga­mi, pod­czas któ­re­go wyko­na­my moty­le, któ­re póź­niej pofru­ną do waszych domów.

Wystą­pią:

Ania Kar­po­wicz flet

Mag­da Kor­dy­la­siń­ska – Pęka­la instru­men­ty perkusyjne

Karol Tomo­ki – Yama­za­ki for­te­pia­no­we dźwię­ki i współ­pra­ca merytoryczna

Ania Sza­wiel sce­na­riusz i opowieść

Patro­nem medial­nym wyda­rze­nia jest pismo Kosmos dla Dziew­czy­nek. Prze­strzeń Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab współ­fi­nan­su­je Mia­sto Sto­łecz­ne War­sza­wa.
Patro­nem medial­nym Prze­strze­ni Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab jest POLMIC​.PL i Dwój­ka Pol­skie Radio. 




Ąsą­Bą­ble to per­for­ma­tyw­ne kon­cer­ty z muzy­ką nową dla rodzin z dzieć­mi w wie­ku 0–7 lat. Każ­dy z nich opar­ty jest o autor­ski sce­na­riusz, w któ­rym słu­cha­nie muzy­ki, inte­rak­tyw­ne zaba­wy i walo­ry edu­ka­cyj­ne są na rów­ni waż­ne. W przy­ja­znej dla naj­młod­szych prze­strze­ni moż­na posłu­chać muzy­ki czo­ło­wych współ­cze­snych kom­po­zy­to­rów, w dosto­so­wa­nej dla małe­go ucha wer­sji i pro­por­cji. Teatral­na for­mu­ła pro­wa­dze­nia kon­cer­tów sprzy­ja sku­pie­niu i pozwa­la ocza­ro­wać się dźwię­kom, a zapro­sze­nie do wspól­nych impro­wi­za­cji uwal­nia natu­ral­ną potrze­bę eks­pre­sji małych osób. W myśl słów Janu­sza Kor­cza­ka “Nie ma dzie­ci, są ludzie” wszy­scy ich uczest­ni­cy trak­to­wa­ni są z sza­cun­kiem i mają swój udział w prze­bie­gu wyda­rze­nia. Cykl pre­zen­tu­je wyłącz­nie muzy­kę XX i XXI wie­ku. Jego sta­łym ele­men­tem jest pre­zen­ta­cja nagra­nia utwo­ru sym­fo­nicz­ne­go lub z nur­tu sound design i elektroniki.

Choć każ­de wyda­nie Ąsą­Bą­bli za punkt wyj­ścia przyj­mu­je tkan­kę muzycz­ną, to obfi­tu­je rów­nież w poza­mu­zycz­ne kon­tek­sty bli­skie prak­ty­ce Hash­tag Ensem­ble: lite­rac­kie, wizu­al­ne, spo­łecz­ne. Wyda­rze­nia mają cha­rak­ter inter­dy­scy­pli­nar­ny: swój udział mają tak­że zapro­sze­ni arty­ści, któ­rzy od daw­na two­rzą w bli­sko­ści dzie­cię­cej wyobraź­ni: tan­ce­rze, per­for­me­rzy oraz ilu­stra­to­rzy i lite­ra­ci. Teatr jest natu­ral­nym polem dzia­ła­nia nowej muzy­ki, dla­te­go w edu­ka­cyj­ny cha­rak­ter cyklu Ąsą­Bą­ble wpi­su­je się rów­nież przy­go­to­wa­nie aktor­skie muzyków.

Kura­tor­ką i pro­wa­dzą­cą cykl jest Anna Sza­wiel – aktor­ka i lek­tor­ka, któ­ra spe­cja­li­zu­je się w inter­dy­scy­pli­nar­nych wyda­rze­niach kul­tu­ral­nych i edu­ka­cyj­nych. Lubi pra­co­wać na gra­ni­cach: kon­cer­tu i spek­ta­klu, edu­ka­cji i zaba­wy, fizycz­no­ści i abs­trak­cji, zawsze w łącz­no­ści z dzie­cię­cą wyobraź­nią. Pro­gram kon­cer­tów współ­two­rzą muzy­cy Hash­tag Ensemble.

Pro­jekt Ąsą­Bą­ble twór­czo roz­wi­ja kon­cep­cję cyklu „Smy­ko­wi­zje” fun­da­cji „Muzy­ka jest dla wszyst­kich”, w ramach któ­re­go w latach 2016–2022 Hash­tag Ensem­ble i Anna Sza­wiel wyko­na­li wspól­nie ponad 130 kon­cer­tów i mini­per­for­man­sów, poszu­ku­jąc naj­cie­kaw­szych form pre­zen­to­wa­nia muzy­ki nowej. Autor­ką kon­cep­cji i kura­tor­ką Smy­ko­wi­zji była Anna Kier­kosz. Był to pierw­szy w Pol­sce cykl wyda­rzeń adre­so­wa­nych do naj-najów, pod­czas któ­rych muzy­ka współ­cze­sna gra­ła głów­ną rolę.

Bilety

60 PLN

Wkrótce