Przejdź do treści

Voice Act MUFF

08.10 ŚR 19:00

40 PLN

Voice Act to pro­jekt reali­zo­wa­ny dzię­ki ini­cja­ty­wie Anny Gadt. Jego zało­że­niem jest two­rze­nie wspól­no­to­wej opo­wie­ści gło­so­wej wywo­dzą­cej się z czte­rech odmien­nych kobie­cych muzycz­nych doświad­czeń: muzy­ki ludo­wej, muzy­ki poważ­nej, jaz­zu, muzy­ki współ­cze­snej oraz free impro­vi­sed music. 

Głos ludz­ki jest tu przede wszyst­kim wyra­zem pod­mio­to­wo­ści i indy­wi­du­ali­zmu. Jest sły­szal­ny i słu­cha­ny, pier­wot­ny w swo­im wyra­zie. Gło­sy – bez wspar­cia ze stro­ny instru­men­tów i wol­ne od elek­tro­nicz­nych prze­two­rzeń – łączą się, współ­brz­mią, poja­wia­ją się i gasną, ist­nie­ją wspól­nie i osobno. 

W pier­wot­nym zamy­śle Voice Act miał być muzycz­nym odwo­ła­niem się do idei Oha­da Naha­ri­na, twór­cy języ­ka rucho­we­go GaGa. Język ten bazu­je nie tyle na kon­kret­nych tech­ni­kach, co na poru­sza­niu się według indy­wi­du­al­nej nar­ra­cji, rów­nież na potrze­by spo­tka­nia z dru­gim człowiekiem. 

MUFF to tytuł impro­wi­zo­wa­ne­go kon­cer­tu, pod­czas któ­re­go dotych­cza­so­wa syla­bicz­na spon­ta­nicz­ność i nie­uchwyt­ność Voice­Ac­t’o­wych wypo­wie­dzi otwo­rzy się tak­że na ope­ro­wa­nie sło­wem. Mów, muff, move… Czy zna­cze­nie, któ­re tar­ga ze sobą sło­wo przy­nie­sie ulgę? A może kon­ster­na­cję i dekonstrukcję? 

Wystąpią:

Anna Gadt
Mar­ta J. Bogu­sław­ska
Nata­lia Kor­diak
Gosia Zaga­jew­ska

Realizacja:

kon­cep­cja pro­gra­mo­wa i tekst: Voice Act                
pro­duk­cja: Mar­ta Grzy­wacz, Lilian­na Krych
iden­ty­fi­ka­cja wizu­al­na: Alek­san­dra Ołdak

Prze­strzeń Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab współ­fi­nan­su­je Mia­sto Sto­łecz­ne War­sza­wa.
Patro­nem medial­nym Prze­strze­ni Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab jest POLMIC​.PL. i Dwój­ka Pol­skie Radio.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o artystkach:

Anna Gadt
Impro­wi­zu­ją­ca woka­list­ka jaz­zo­wa, śpie­wacz­ka i autor­ka muzy­ki, kla­sycz­nie wykształ­co­na pia­nist­ka. Repre­zen­tant­ka euro­pej­skiej sce­ny jaz­zo­wej, łączą­ca wol­ną impro­wi­za­cję, muzy­kę kla­sycz­ną oraz con­tem­po­ra­ry jazz. W swo­im dorob­ku ma sie­dem autor­skich płyt. Kon­cer­to­wa­ła m.in. we Fran­cji, Niem­czech, Szwaj­ca­rii, Łotwie, Litwie, Sło­wa­cji. W Pol­sce m.in.: na festi­wa­lu Jazz Jam­bo­ree, Jazz Juniors, Jazz Jan­tar oraz Jazz nad Odrą. Lau­re­at­ka Grand Prix mię­dzy­na­ro­do­we­go kon­kur­su muzy­ków śpie­wa­ją­cych – Jazz Strug­gle (nagro­dę otrzy­ma­ła z rąk prze­wod­ni­czą­ce­go jury – Bil­ly Har­per). Uczest­nicz­ka Polish Sta­ge w ramach Euro­pe­an Jazz Con­fe­ren­ce. Lider­ka kwar­te­tu oraz tria Rena­is­san­ce. Współ­pra­co­wa­ła m.in. z Mar­ku­sem Stoc­khau­se­nem, Liber­ty Ell­ma­nem, Paw­łem Mykie­ty­nem. Trzy­krot­nie nomi­no­wa­na do nagro­dy muzycz­nej Fry­de­ryk w kate­go­rii Debiut, Arty­sta oraz Album Roku.

Mar­ta J. Bogu­sław­ska
pia­nist­ka, nauczy­ciel­ka, kobie­ta improwizująca.

Nata­lia Kordiak

Woka­list­ka, impro­wi­za­tor­ka, kom­po­zy­tor­ka i edu­ka­tor­ka. Artyst­ka nomi­no­wa­na do nagro­dy Pol­skiej Aka­de­mii Fono­gra­ficz­nej „FRYDERYK 2020”. Artyst­ka eks­plo­ru­ją­ca, posłu­gu­ją­ca się wła­snym języ­kiem impro­wi­za­cji. W muzy­ce ceni auten­tycz­ność dia­lo­gu, bycia obec­nym i two­rze­nia prze­strze­ni, w któ­rej zacie­ra się gra­ni­ca mię­dzy rozu­mem a sza­leń­stwem, a rze­czy­wi­stość sta­je się abs­trak­cją. Lau­re­at­ka mię­dzy­na­ro­do­wych nagród, lider­ka autor­skie­go kwin­te­tu, z któ­rym wyda­ła dwa albu­my dla sło­wac­kiej Hevhe­tii oraz Fun­da­cji Słu­chaj! oraz człon­ki­ni Voice Actu. Od kil­ku lat artyst­ka podró­żu­je po Azji i Euro­pie kon­cer­tu­jąc, pro­wa­dząc warsz­ta­ty i uczest­ni­cząc w rezy­den­cjach arty­stycz­nych. Wystę­po­wa­ła na wie­lu sce­nach muzycz­nych i festi­wa­lach w Pol­sce m.in. Jazz Juniors, Jazz Jan­tar, Voicin­gers, NOSPR, i za gra­ni­cą m.in. w Holan­dia, Dania, Fran­cja, Cze­chy, Łotwa, Anglia, Indie, Chi­ny i Wiet­nam. W 2023 i 2024 roku przez dwa seme­stry prze­by­wa­ła na rezy­den­tu­rze arty­stycz­nej w Swar­na­bho­omi Aca­de­my of Music w Chen­nai w Indiach. Przez wie­le lat współ­pra­co­wa­ła z Fil­har­mo­nią Naro­do­wą w War­sza­wie. Kor­diak była tak­że koor­dy­na­tor­ką pol­skiej edy­cji festi­wa­lu Voicin­gers oraz peł­ni­ła funk­cję współ­or­ga­ni­za­tor­ki mię­dzy­na­ro­do­we­go Jazz­bus Show­ca­se. W listo­pa­dzie 2024 roku razem z Pio­trem Orze­chow­skim i Kubą Więc­kiem zor­ga­ni­zo­wa­ła pierw­szą edy­cję kxn­trst music festi­val. Absol­went­ka „Beda­nar­skiej” oraz Aka­de­mii Muzycz­nej im. Karo­la Szy­ma­now­skie­go w Kato­wi­cach, gdzie uzy­ska­ła tytuł licen­cja­ta i magi­stra. Obec­nie jest dok­to­rant­ką Szko­ły Dok­tor­skiej Aka­de­mii Muzycz­nej im. Gra­ży­ny i Kiej­stu­ta Bace­wi­czów w Łodzi.

Gosia Zaga­jew­ska

Poet­ka, woka­list­ka. Wystę­po­wa­ła na wie­lu festi­wa­lach, takich jak: Kra­kow­ska Jesień Jaz­zo­wa, War­szaw­skie Sana­to­rium Dźwię­ku, For­ta­li­cje, ECLAT Festi­val, Lodžie World­fest, Inne Brzmie­nia, Eth­nie­sy, Noc Kul­tu­ry w Koni­nie czy Spon­ta­ne­ous Music Festi­val. Zespół Tule­je, któ­ry współ­two­rzy z kon­tra­ba­si­stą Ksa­we­rym Wój­ciń­skim i per­ku­si­stą Wojt­kiem Kur­kiem, to nowy, intry­gu­ją­cy pro­jekt eks­plo­ru­ją­cy pogra­ni­cze muzy­ki tra­dy­cyj­nej, impro­wi­za­cji oraz poezji, two­rzą­cy mini­ma­li­stycz­ne aran­ża­cje opar­te na melo­diach ludo­wych ze wschod­niej Wiel­ko­pol­ski i na współ­cze­snych tek­stach. Z Ksa­we­rym Wój­ciń­skim współ­pra­co­wa­ła wie­lo­krot­nie, m.in. w ramach jego autor­skie­go cyklu „Muzycz­ne DNA moje­go domu. Tra­sa kon­cer­to­wa do wewnątrz.”, a tak­że we wspól­nej kom­po­zy­cji opar­tej na pre­lu­dium e‑moll Fry­de­ry­ka Cho­pi­na, zaty­tu­ło­wa­nej „28”. W 2022 roku zosta­ła sty­pen­dyst­ką Mar­szał­ka Wiel­ko­pol­ski i pro­wa­dzi­ła cykl autor­skich warsz­ta­tów impro­wi­za­cji gło­sem „Gło­so­wa­nie”. Publi­ko­wa­ła na łamach “biBLio­te­ki”, “KONTENT‑u”, “Dro­bia­zgów”, “Tle­nu Lite­rac­kie­go”, “Stro­ny Czyn­nej” oraz w anto­lo­gii „Głód” wyda­nej przez Insty­tut Lite­ra­tu­ry. W listo­pa­dzie 2023 roku, nakła­dem SPP Oddział w Łodzi, uka­że się jej debiut poetyc­ki „Wyro­bi­ska”. 

Bilety

40 PLN

Wkrótce