Przejdź do treści

Labowa Jesień: Quantum Percussion

24.09 ŚR 17:00

30 PLN

Rok 2025 jest ofi­cjal­nym rokiem kwan­to­wym. A czy moż­na by wyko­rzy­stać symu­la­cje kwan­to­we aby w cza­sie rze­czy­wi­stym wpły­wać na dźwięk?

Bar­tło­miej Sutt pod­czas swo­je­go kon­cer­tu, wień­czą­ce­go bada­nia dok­tor­skie, nie tyl­ko odpo­wie na to pyta­nie ale poka­że rów­nież, jak w inny spo­sób moż­na łączyć per­ku­sję z elektroniką.

Trzy kom­po­zy­cje, któ­re powsta­ły w ramach dok­to­ra­tu eks­plo­ru­ją ów tan­dem w róż­ny spo­sób, poka­zu­jąc nie­sa­mo­wi­te moż­li­wość, jakie mają do zaofe­ro­wa­nia naj­now­sze zdo­by­cze tech­no­lo­gicz­ne. Hash­tag Lab zapeł­ni się eks­pe­ry­men­tal­ny­mi dźwię­ka­mi, nie­co­dzien­ny­mi współ­brz­mie­nia­mi i inte­rak­tyw­ny­mi wizu­ali­za­cja­mi, nad któ­ry­mi pie­czę będzie spra­wo­wał jeden artysta.

Program:

Oriol Pares Pla­te­aux II**

Kir­sten Milen­ko Helix**
Woj­ciech Bła­żej­czyk Extent**

**pra­pre­mie­ra

Wystąpi:

Bar­tło­miej Sutt instru­men­ty perkusyjne/elektronika 

Realizacja:

kon­cep­cja pro­gra­mo­wa i tekst: Bar­tło­miej Sutt
wizu­ali­za­cje w utwo­rze Extent: Paweł Kowal­czyk
pro­duk­cja: Olga Pasek
iden­ty­fi­ka­cja wizu­al­na: Alek­san­dra Ołdak
reży­se­ria dźwię­ku: Kosma Standera

Prze­strzeń Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab współ­fi­nan­su­je Mia­sto Sto­łecz­ne War­sza­wa.
Patro­nem medial­nym Prze­strze­ni Muzy­ki Współ­cze­snej Hash­tag Lab jest POLMIC​.PL oraz Dwój­ka Pol­skie Radio.

Więcej o artyście:

Bar­tło­miej Sutt uro­dził się w 1998 r. w Gdań­sku. Swo­ją podróż przez świat muzy­ki roz­po­czął w wie­ku 7 lat i jego naj­więk­szą pasją są instru­men­ty per­ku­syj­ne. W roku 2020 ukoń­czył The Roy­al Danish Aca­de­my of Music w Kopen­ha­dze z naj­wyż­szą notą z dyplo­mu licen­cjac­kie­go. 3 rok stu­diów spę­dził we Fran­cji ucząc się u jed­ne­go z naj­wy­bit­niej­sze­go per­ku­si­sty naszych cza­sów prof. Emma­nu­ela Sejo­ur­ne w Hau­te Eco­le des Arts du Rhin w Stras­bo­ur­gu. W paź­dzier­ni­ku 2020 roz­po­czął stu­dia magi­ster­skie na Uni­wer­sy­te­cie Muzycz­nym Fry­de­ry­ka Cho­pi­na w War­sza­wie, któ­re ukoń­czył z oce­ną celu­ją­cą. Tam też pozo­stał aby w paź­dzier­ni­ku 2022 roz­po­cząć stu­dia i bada­nia dok­tor­skie. Mimo mło­de­go wie­ku osią­gnął poważ­ne suk­ce­sy arty­stycz­ne zdo­by­wa­jąc lau­ry na cenio­nych kon­kur­sach i wystę­pu­jąc u boku zna­ko­mi­tych arty­stów. Od 2017 do 2019 roku Bar­tło­miej otrzy­my­wał pre­sti­żo­we Sty­pen­dium Kul­tu­ral­ne Pre­zy­den­ta Mia­sta Gdańsk im. Gabrie­la Danie­la Fah­ren­he­ita dla naj­zdol­niej­szych Gdań­skich stu­den­tów uczą­cych się za gra­ni­cą. W 2016r. został sty­pen­dy­stą pro­gra­mu Mło­da Pol­ska Mini­ster­stwa Kul­tu­ry i Dzie­dzic­twa Naro­do­we­go a w 2015 i 2017r. uzy­skał sty­pen­dium arty­stycz­ne Mło­dy Gdańsz­cza­nin, w roku 2020 został nomi­no­wa­ny do Nagro­dy Mia­sta Gdańsk dla Mło­dych Twór­ców w Dzie­dzi­nie Kul­tu­ry. Od maja 2024 Bar­tło­miej jest arty­stą Fran­cu­skiej fir­my instru­men­tów per­ku­syj­nych Ber­ge­rault Percussion.

Do naj­po­waż­niej­szych osią­gnięć kon­kur­so­wych należą:

- Grand prix na Pierw­szym Mię­dzy­na­ro­do­wym Kon­kur­sie Per­ku­syj­nym w Ode­ssie (wrze­sień 2019)

- I miej­sce na Mię­dzy­na­ro­do­wym Kon­kur­sie Wibra­fo­no­wym w Opo­lu (paź­dzier­nik 2017)

- I miej­sce na Mię­dzy­na­ro­do­wym Kon­kur­sie Wibra­fo­no­wym pod patro­na­tem UNESCO i Percussive

Arts Socie­ty w Mon­te­si­lva­no we Wło­szech (wrze­sień 2015)

- I Miej­sce na X Mię­dzy­na­ro­do­wym Kon­kur­sie Duetów z Har­fą (kwie­cień 2024)

- II miej­sce na Mię­dzy­na­ro­do­wym Kon­kur­sie Muzycz­nym OPUS 2021 (maj 2021)

- II miej­sce na Mię­dzy­na­ro­do­wym Kon­kur­sie Per­ku­syj­nym pod patro­na­tem UNESCO i Percussive

Arts Socie­ty USA w Mon­te­si­lva­no we Wło­szech (wrze­sień 2014)

Licz­ne kon­cer­ty u boku uzna­nych soli­stów sta­ły się nie­mal­że codzien­nym życiem artystycznym

mło­de­go muzy­ka. Udział, jako soli­sta i kame­ra­li­sta w mię­dzy­na­ro­do­wych festi­wa­lach krajowych

i zagra­nicz­nych, oraz kon­fe­ren­cjach arty­stycz­nych przy­czy­nia się do bar­dzo szyb­kie­go rozwoju

arty­stycz­ne­go mło­de­go per­ku­si­sty i sta­je się natu­ral­ną moty­wa­cją do dal­szej pracy.

- LXVII Mię­dzy­na­ro­do­wy Festi­wal Muzy­ki Współ­cze­snej War­szaw­ska Jesień (2024)

- XXXVIII Festi­wal War­szaw­skie Spo­tka­nia Muzycz­ne (2024)

- LXVI Mię­dzy­na­ro­do­wy Festi­wal Muzy­ki Współ­cze­snej War­szaw­ska Jesień (2023)

- VII Festi­val Inter­na­cio­nal de Ensam­ble do Per­cus­sion Costa Rica (2023)

- XI Festi­wal Muzy­ki Współ­cze­snej NOWA MUZYKA (2023)

- LXV Mię­dzy­na­ro­do­wy Festi­wal Muzy­ki Współ­cze­snej War­szaw­ska Jesień (2022)

- X Festi­wal Muzy­ki Współ­cze­nej NEO ARTE Syn­te­za­tor Sztu­ki (2021)

- XXXV Festi­wal War­szaw­skie Spo­tka­nia Muzycz­ne (2021)

- Festi­wa­lu Muzy­ki Współ­cze­snej w Kopen­ha­dze PULSAR (2019)

- VII Festi­wal Muzy­ki Współ­cze­snej NOWA MUZYKA (2019)

- Mię­dzy­na­ro­do­wy Festi­wal Per­ku­syj­ny BUM fest na Sło­we­nii (2018)

- III Festi­wal Muzy­ki Współ­cze­snej NOWA MUZYKA (2017)

Bilety

30 PLN

Wkrótce