Przejdź do treści

Maciej Nerkowski

Głos (Baryton) / Hashtag Ensemble

Bary­ton. Edu­ka­cję muzycz­ną roz­po­czął w 1999 roku w Pań­stwo­wej Szko­le Muzycz­nej II stop­nia w Bia­łym­sto­ku, na kie­run­ku wokal­nym. W latach 2003–2008 odbył stu­dia na Wydzia­le Wokal­nym Aka­de­mii Muzycz­nej im. Fry­de­ry­ka Cho­pi­na w War­sza­wie, uzy­sku­jąc dyplom z wyróżnieniem.

Współ­pra­co­wał z wie­lo­ma wybit­ny­mi arty­sta­mi, kame­ra­li­sta­mi, reżyserami.

W 2001 i 2006 roku zdo­był I nagro­dę na Kon­kur­sie Moniusz­kow­skim Pieśń wie­czor­na w Bia­łym­sto­ku, a w 2010 roku, wraz z per­ku­si­stą Lesz­kiem Loren­tem, zajął II miej­sce na XIV Mię­dzy­na­ro­do­wym Kon­kur­sie Współ­cze­snej Muzy­ki Kame­ral­nej w Krakowie. 

W 2008 roku został sty­pen­dy­stą ban­ku Soci­été Généra­le i lau­re­atem Muzycz­ne­go Forum Mło­dych orga­ni­zo­wa­ne­go przez Austriac­kie Forum Kultury.

Od 2000 roku wyko­nu­je par­tie solo­we zarów­no w kra­ju, jak i poza jego gra­ni­ca­mi. Brał udział w festi­wa­lach muzy­ki współ­cze­snej, wśród nich były: Mię­dzy­na­ro­do­wy Festi­wal Sztu­ki Per­ku­syj­nej Cross­drum­ming Festi­val, Mię­dzy­na­ro­do­wy Festi­wal Muzy­ki Współ­cze­snej War­szaw­ska Jesień, Sacrum Pro­fra­num w Kra­ko­wie, Klang Festi­val w Kopen­ha­dze, Festi­val Aujourd’hui Musi­qu­es w Per­pi­gnan, Flâne­ries Musi­ca­les w Reims, Festi­val Nove­lum w Tulu­zie oraz Festi­val Inter­na­cio­nal De Teatro Clási­co w Méridzie.

Współ­pra­co­wał z Teatrem Wiel­kim — Ope­rą Naro­do­wą w War­sza­wie, Teatrem Wiel­kim w Pozna­niu, Fil­har­mo­nią Naro­do­wą w War­sza­wie, Teatrem Muzycz­nym Capi­tol we Wro­cła­wiu, Teatrem im. Juliu­sza Sło­wac­kie­go oraz Teatrem Varie­te w Kra­ko­wie, Teatrem Ram­pa i Teatrem Roma w War­sza­wie, a tak­że z L.T.L. Ope­ra Stu­dio (Labo­ra­to­rio Tosca­no per la Liri­ca) oraz Théâtre de L’Archipel w Perpignan.

Obec­nie jest soli­stą Ope­ry i Fil­har­mo­nii Pod­la­skiej w Bia­łym­sto­ku, i kon­cer­tu­je z zespo­łem Hash­tag Ensem­ble (War­sza­wa) oraz OCA­ZE­nig­ma (Sara­gos­sa). 

Pły­ta IV Sym­fo­nia – Sym­pho­ny on the Mer­cy of God P. Łuka­szew­skie­go, w któ­rej wyko­ny­wał par­tię solo­wą, zdo­by­ła Fry­de­ry­ka 2017 w kate­go­rii Album Roku Muzy­ka Współczesna.