Przejdź do treści

Marta Piórkowska

Skrzy­pacz­ka, kame­ra­list­ka, peda­goż­ka, absol­went­ka UMFC w kla­sie prof. Jana Sta­nien­dy. Lau­re­at­ka nagro­dy Fry­de­ryk 2024 w kate­go­rii Album Roku — Muzy­ka Kameralna.

W Hash­tag Ensem­ble gra od 2016 roku, aktu­al­nie jest rów­nież człon­ki­nią Gru­py Kre­atyw­nej. W Hash­tag Labie zaj­mu­je się pro­duk­cją wyda­rzeń, kie­ru­je pro­gra­mem Mło­da Aka­de­mia oraz poma­ga w ogar­nia­niu sze­ro­ko poję­tej rzeczywistości. 

Poza tym jest pry­ma­riusz­ką Poldow­ski String Quar­tet, z któ­rym reali­zu­je swo­ją naj­więk­szą pasję — kame­ra­li­sty­kę. Od 2024 roku współ­two­rzy razem z Anią Kar­po­wicz, Aga­tą Kry­stek i Ali­cją Kie­ru­zal­ską oto fun­da­cję

Wystę­po­wa­ła na wie­lu festi­wa­lach w Pol­sce, m.in. War­szaw­skiej Jesie­ni, Ad Libi­tum, Sacrum Pro­fa­num, War­szaw­skich Spo­tka­niach Muzycz­nych, Ope­ra Rara, Polin Music Festi­val, War­sze­Mu­zik oraz za gra­ni­cą na Tête à Tête w Lon­dy­nie, Inter­so­nan­zen w Pocz­da­mie, Weima­rer Fruh­jarh­sta­ge w Weima­rze i MERIDIAN Inter­na­tio­nal Festi­val w Rumunii.

Doko­na­ła wie­lu pra­wy­ko­nań wybit­nych mło­dych pol­skich kom­po­zy­to­rów. Woj­ciech Bła­żej­czyk dedy­ko­wał jej utwór Fake Roses.

Lubi dzie­ci. Swo­ich ma trój­kę, a obce od 11 lat pró­bu­je zachę­cić do muzy­ki w ZPSM nr 4 im. K. Szymanowskiego.

Kocha Biesz­cza­dy i Beskid Niski. Na eme­ry­tu­rze zamiesz­ka tam razem wil­ka­mi i misiami.