Skip to content

Marta Piórkowska

Skrzy­pacz­ka, kam­er­al­ist­ka, pedagoż­ka, absol­wen­t­ka UMFC w klasie prof. Jana Staniendy. Lau­re­at­ka nagrody Fry­deryk 2024 w kat­e­gorii Album Roku — Muzy­ka Kameralna.

W Hash­tag Ensem­ble gra od 2016 roku, aktu­al­nie jest również członk­inią Grupy Kreatywnej.

W Hash­tag Labie zaj­mu­je się pro­dukcją wydarzeń, kieru­je pro­gramem Mło­da Akademia oraz poma­ga w oga­r­ni­a­n­iu sze­roko pojętej rzeczywistości. 

Poza tym jest pry­mar­iuszką Poldows­ki String Quar­tet, z którym real­izu­je swo­ją najwięk­szą pasję — kam­er­al­istykę. Od 2024 roku współt­worzy razem z Anią Kar­pow­icz, Agatą Krys­tek i Alicją Kieruzal­ską oto fun­dację

Wys­tępowała na wielu fes­ti­walach w Polsce, m.in. Warsza­wskiej Jesieni, Ad Libi­tum, Sacrum Pro­fanum, Warsza­ws­kich Spotka­ni­ach Muzy­cznych, Opera Rara, Polin Music Fes­ti­val, Warsze­Muzik oraz za granicą na Tête à Tête w Lon­dynie, Inter­so­n­anzen w Pocz­damie, Weimar­er Fruh­jarhstage w Weimarze i MERIDIAN Inter­na­tion­al Fes­ti­val w Rumunii.

Dokon­ała wielu prawykon­ań wybit­nych młodych pol­s­kich kom­pozy­torów. Woj­ciech Błaże­jczyk dedykował jej utwór Fake Ros­es.

Lubi dzieci. Swoich ma trójkę, a obce od 11 lat próbu­je zachę­cić do muzy­ki w ZPSM nr 4 im. K. Szymanowskiego.

Kocha Bieszczady i Beskid Nis­ki. Na emery­turze zamiesz­ka tam razem wilka­mi i misiami.